درخشش قصر شیرین با بازی حامد بهداد در جشنواره داکا

قصر شیرین با بازی حامد بهداد، به کارگردانی رضا میرکریمی توانست در یک حضور بین‌المللی دیگر خوش بدرخشد. جشنواره داکا جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را به قصر شیرین داد.

درخشش قصر شیرین با بازی حامد بهداد در جشنواره داکا

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: جشنواره داکا در حالی دیشب به کار خود پایان داد که این مراسم از 21 دی‌ماه در بنگلادش برگزار شده بود. 

حضور قصر شیرین با بازی حامد بهداد در جشنواره داکا

فیلم سینمایی قصرشیرین با بازی حامد بهداد و کارگردانی رضا میرکریمی توانست در جشنواره داکا توانست خوش بدرخشد. جشنواره بین‌المللی فیلم داکا جشنواره بین‌المللی داکا در سال 1992  توسط انجمن رنگین کمان احداث شد و شعار این جشنواره فیلم برتر تماشاچی برتر و جامعه برتر است. این جشنواره از سال ۱۹۹۵ به صورت دوسالانه فعالیت خود را ادامه داد.

فیلم سینمایی قصر شیرین با بازی حامد بهداد پیش از این توانسته بود جوایز متعددی از حضور بین‌المللی خود بدست بیاورد. جوایزی مانند  بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر مرد را از جشنواره های بین المللی فیلم شانگهای، تندیس بهترین فیلم از جشنواره اورنبورگ، از مراسم  باتومی برنده جایزه بهترین کارگردان و منتقدان گرجستان، در ونکوور در برنده بخش غیر رقابتی سینمای جهان، در آسیاتیکا – رم برنده جایزه بهترین فیلم، تندیس بهترین کارگردانی را از سلیمانیه، برنده جایزه تماشاگران از کمبریج و چندین جایزه دیگر را بدست آورد. همچنین در بخش جوایز فیلم های خانوادگی در کشور آمریکا جایزه بهترین فیلم بین المللی را نیز  کسب کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها