۱۴ میلیون واکسن نزده در ایران

 یک مقام وزارت بهداشت خبر داد:۱۴ میلیون ایرانی واکسن کرونا نزده‌اند!

۱۴ میلیون واکسن نزده در ایران

 

قادری رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: حدود ۱۴ میلیون نفر از مردم کشور هنوز دوز اول واکسن کرونا را هم تزریق نکرده‌اند و از میان افرادی که نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند، ۶ میلیون نفر دوز دوم را نیز تزریق نکرده‌اند. ۲۶ میلیون نفر از مردم هم دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند.

 

جماران نوشت: رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر برای افراد بالای ۷٠ سال و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا انجام می‌شود.

 

طبق گزارش فانا، ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا فقط برای افراد بالای ۷٠ سال و برخی از افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بر اساس دستورالعمل های مصوب شده، انجام می شود.

 

او گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ما این است که حدود ۱۴ میلیون نفر از مردم کشورمان هنوز دوز اول واکسن کرونا را هم تزریق نکرده اند و از میان افرادی که نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند، متاسفانه ۶ میلیون نفر دوز دوم را نیز تلقیح نکرده اند.

 

به گفته وی در حال حاضر ۲۶ میلیون نفر از مردم دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند و باید واکسیناسیون این افراد تکمیل شود. زمانی تزریق مجدد واکسن کرونا ضروری خواهد بود که یک واکسن بسیار موثر تولید شود.

 

او گفت: این سوال که آیا همه افراد و گروه های مختلف نیازمند تزریق دوز چهارم واکسن هستند، هنوز مشخص نشده است و بررسی های بیشتر در این زمینه انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها