تظاهرات سراسری علیه واکسن اجباری

تظاهرات سراسری علیه واکسن اجباری

تظاهرات سراسری علیه واکسن اجباری

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

 

پس از آنکه هزاران نفر در روز شنبه در پایتخت کانادا برای اعتراض به اقدامات جاستین ترودو و دستور خرید واکسن توسط او به خیابان‌ها آمدند، ده ها کامیون و وسایل نقلیه دیگر برای دومین روز مرکز شهر اتاوا را مسدود کردند.

 کامیون‌ها در خیابان‌های نزدیک پارلمان در روز یکشنبه، یک روز قبل از از سرگیری کار قانون‌گذاران پس از تعطیلات، باقی ماندند. برخی از کامیون داران گفتند تا زمانی که این حکم لغو نشود، آنجا را ترک نخواهند کرد.

 

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، روز شنبه در تظاهراتی در تگزاس سخنرانی کرد، از معترضان کانادایی به دلیل "مقاومت شجاعانه در برابر دستورات غیرقانونی" تمجید کرد!

 

 پلیس در توییتر اعلام کرد در همبستگی با تظاهرات اتاوا، کامیون داران و معترضان یک گذرگاه مرزی کانادا و ایالات متحده در جنوب آلبرتا را مسدود کرده اند.

 

 در اتاوا، هزاران نفر در روز شنبه به طور مسالمت آمیزی تجمع کردند و هیچ بازداشتی صورت نگرفت، اگرچه چندین حادثه اکنون توسط پلیس در حال بررسی است.

 پلیس اتاوا در توییتر گفت: «تحقیقات جنایی متعددی در جریان است، از جمله برای «هتک حرمت بنای یادبود جنگ ملی» و «رفتار تهدیدآمیز/غیرقانونی/ ارعاب‌کننده پلیس/کارمندان شهر و سایر افراد».

 یکی از معترضان در حال رقصیدن بر روی بنای یادبود جنگ - مقبره سرباز گمنام - فیلم گرفته شد و پرچم هایی با صلیب شکسته در میان جمعیت دیده شد. یک مرکز خرید در مرکز شهر به دلیل امتناع معترضان از پوشیدن ماسک تعطیل شد.

 

 مایکل کوپر، یک قانونگذار محافظه کار که در این تظاهرات قهوه توزیع کرد، در یک مصاحبه تلویزیونی در حالی که در نزدیکی پرچم کانادا ایستاده بود با یک سواستیکا به تصویر کشیده شد. او بعداً بیانیه‌ای در محکومیت این معترض «سرزنش‌کننده» در توییتر منتشر کرد.

 فرمانده ارشد ارتش کانادا، ژنرال وین ایر، زنی را که در حال رقصیدن بر روی مقبره سرباز ناشناس فیلمبرداری شده است، محکوم کرد و گفت که او "بیمار" است.

 

 صفحه رسمی این تظاهرات روز شنبه در فیس بوک اعلام کرد: ما از هیچ رفتار بی احترامی نمی گذریم.

 این تظاهرات به عنوان اعتراضی علیه الزامات واکسن برای رانندگان مرزی آغاز شد، اما به تظاهراتی علیه دولت ترودو با احساسات قوی ضد واکسن تبدیل شد.

 به دلیل نگرانی های امنیتی، ترودو و خانواده اش روز شنبه خانه خود را در مرکز شهر اتاوا ترک کردند. ترودو در اوایل این هفته گفت که این کاروان نماینده یک "اقلیت کوچک حاشیه ای" است که دیدگاه های کانادایی ها را نمایندگی نمی کند.

 

 حدود 90 درصد از کامیون داران برون مرزی کانادا و تقریباً 79 درصد از جمعیت کانادا دو واکسن کووید-19 زده اند. کانادا اکنون درگیر افزایش موارد نوع اومیکرون است که بیمارستان‌ها را تحت فشار قرار داده است.

 عمر الغبره، وزیر حمل و نقل، لغو هر یک از دستورات روز یکشنبه را رد کرد.

 الغبرا در مصاحبه ای با CanaBC گفت: «واکسن ها بهترین راه ما برای محافظت از خود و اقتصادمان در برابر COVID-19 هستند.» او افزود: «قابل قبول نیست که ببینیم صلیب شکسته در هر نقطه پرواز می شود.»

 

 حزب محافظه کار کانادا از این اعتراضات حمایت کرد، اعتراضی که بسیاری از خشم خود را - در علامت ها و شعارها - مستقیماً متوجه ترودو کرد. حزب راستگرای خلق کانادا که هیچ کرسی در پارلمان ندارد در این تظاهرات شرکت کرد.

 ماکسیم برنیر، رهبر حزب خلق در سخنرانی روز شنبه گفت: «ما فوق العاده اشاعه دهندگان آزادی هستیم.»

 بر اساس مصاحبه با سی‌بی‌سی، جیم واتسون، شهردار اتاوا، گفت که برخی از معترضان یک آشپزخانه سوپ‌خوری را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند و خواستار غذای رایگان شده‌اند، زیرا امتناع آنها از پوشیدن ماسک به این معنی است که در رستوران‌ها سفارش داده نمی‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها