همراه سوسیس و کالباس حتما لیموترش مصرف کنید!

برای جلوگیری از تولید ترکیب سرطانزا در معده حتما باید در کنار سوسیس و کالباس یک ماده غذایی حاوی ویتامین ث مصرف شود تا نیتروزآمین در معده تولید نشود. ویتامین ث مانع از شکل گیری این ماده سرطانزا می شود.

همراه سوسیس و کالباس حتما لیموترش مصرف کنید!

برای همه ما پیش می آید ،با اینکه بارها شنیدیم سوسیس و کالباس دارای افزودنی است و سرطان زاست، اما در شرایطی (مثلا در مهمانی، خوابگاه، سفر و....) از این غذا استفاده کرده ایم. 

واقعیت ما در علم تغذیه حذف مطلق نداریم و به عبارتی اعتقاد داریم که اگر به مراجعه کننده بگوییم مثلا یک ماده غذایی را کلا از رژیم غذایی خود حذف کن، گرایش به سمت مصرف آن ماده غذایی بیشتر میشود. 

البته منظور بنده این نیست که سوسیس کالباس حتما در سبد غذایی جایگاهی داشته باشد اما اگر بر حسب شرایط ، فرد گاهی مثلا هر دو تا سه ماه یک بار مقدار کمی از آن استفاده کند اتفاق خاصی نمی افتد اما یک اما دارد!

سوسیس و کالباس دارای افزودنی به اسم نیترات هستند که از یک طرف سبب ایجاد رنگ صورتی خوشرنگ در آن شده و از طرفی خاصیت ضدمیکروبی هم دارد . اما این نیترات وقتی وارد معده میشود میتواند با پروتیین های ماده غذایی تولید یک ماده سرطان زا به نام نیتروز آمین کند. این ماده عامل بسیار خطرناکی برای سرطان معده و مثانه محسوب میشود. 

برای جلوگیری از تولید این ترکیب در معده حتما باید در کنار سوسیس و کالباس یک ماده غذایی حاوی ویتامین ث مصرف شود تا نیتروزآمین در معده تولید نشود. ویتامین ث مانع از شکل گیری این ماده سرطانزا می شود.

به همین دلیل توصیه میشود اگر گاهی این موادغذایی را مصرف میکنید حتما حتما همزمان با آن گوجه فرنگی تازه یا فلفل دلمه ای تازه یا لیموترش تازه مصرف کنید. 

همین توصیه های به ظاهر کم اهمیت از ابتلا به بیماری های بسیار جدی میتواند جلوگیری کند. 

خیلی مراقب سلامتی باشیم که اگر رفت دیر برمیگردد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها