گرمی و سردی غذاها هیچ تاثیری بر درمان کرونا ندارد

اطلاعات نادرست غیرعلمی دست به دست شده که همین مساله سبب وخامت بیشتر بیماری می شود. در کنار داروها، تغذیه نقش مهمی در بهبود سریعتر این بیماری و پاک شدن ویروس از بدن دارد.

گرمی و سردی غذاها هیچ تاثیری بر درمان کرونا ندارد

دکتر میترا زراتی_متخصص تغذیه و رژیم درمانی

 

در این روزهایی که اکثر خانواده ها با بیماری کرونا روبه رو بوده و متاسفانه روز به روز بر تعداد مبتلایان اضافه می شود، بسیاری از اطلاعات نادرست غیرعلمی دست به دست شده که همین مساله سبب وخامت بیشتر بیماری می شود. 

اگر به کرونا مبتلا هستید باید بدانید در کنار داروها یا مکمل هایی که پزشک به شما توصیه می کند، تغذیه نقش مهمی در بهبود سریعتر این بیماری و پاک شدن ویروس از بدن دارد. 

اگر به این ویروس مبتلا شده اید یا اطرافیانتان را دیده اید که مبتلا بوده اند، ضعف شدید بدنی و تحلیل عضلانی از مواردی است که آن را تجربه نموده یا شنیده اید. 

مصرف هر روزه پروتیین ها در مقادیر بیشتر از روزهای غیر بیماری، در روند بهتر درمان و کاهش شدت صعف بیمار بسیار موثر است. 

در این روزهایی که خود نیز به این بیماری مبتلا هستم، نقش رژیم پرپروتیین را به چشم دیده و اثرات موثر ان را تجربه نموده ام. 

دریافت همه روزه تخم مرغ، حبوبات (خوراک عدسی، لوبیا، دال عدس) پنیر، گوشت ها اثرات بسیار شگفت انگیزی در طی مسیر این بیماری دارد. 

من به بسیاری از بیمارانم که به کرونا مبتلا شده اند و بی اشتهایی شدیدی در دریافت موادغذایی دارند، فرمولاهای پروتیینی را بسیار توصیه میکنم. 

البته اگر ریه فرد درگیر کروناست باید توجه کنیم که به دلیل التهاب ، مصرف همه روزه گوشت قرمز توصیه نمیشود و ترجیح ما بر مصرف پروتیین گوشت های سفید است. 

ضمنا گرمی و سردی غذاها هیچ تاثیری بر درمان کرونا ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها