فواید ۳ نوع ویتامین بر پیشگیری و درمان کرونا

با توجه به شواهد موجود درباره ویتامین‌ها توصیه می‌شود افراد از مولتی ویتامین‌ها برای افزایش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ استفاده کنند.

فواید ۳ نوع ویتامین بر پیشگیری و درمان کرونا
به گزارش مستقل آنلاین به نقل از موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران، موضوع مصرف مولتی ویتامین یا تزریق نوروبیون برای پیشگیری ضعف و عوارض بعد از درمان کرونا از پرسش‌های پر تکرار این روز‌ها است.

با شروع اپیدمی ویروس کرونا در سراسر دنیا تمام متخصصین و محققین را برای درمان این ویروس جدید به تکاپو وا داشت، از جمله توجهات به سمت نقش مکمل‌ها و ویتامین‌ها برای پیشگیری و افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کووید-۱۹ معطوف شد.

حال سوال اینجاست که آیا مصرف مولتی ویتامین یا تزریق نوروبیون برای ضعف و عوارض بعد از درمان کرونا توصیه می‌شود؟

تاثیر انواع ویتامین‌ها در بیماری کووید-۱۹

ویتامین C: به نظر می‌رسد مصرف ویتامین C توسط بیماران دارای بیماری‌های شدید و بحرانی مفید باشد. این ویتامین دارای اثر ضد التهابی است و موجب افزایش ایمنی سلولی و یکپارچگی عروقی می‌شود.

مطالعات نشان داده اند که ویتامین C در درمان بیماران مبتلا به ذات الریه که حالت شدید بیماری کووید-۱۹ را تجربه می‌کنند، اثرات مفیدی دارد. توصیه می‌شود این بیماران روزانه ویتامین C را به صورت مکمل و یا در رژیم غذایی مصرف کنند. اما برای حالتی که بیماری شدید نیست محققین دلیل کافی برای مصرف ویتامین C پیدا نکرده اند. بیشتر بخوانید: تاثیر ویتامین D بر سلامت بدن

ویتامین D: یافته‌های جدید تأثیر مکمل‌های ویتامین D را در کمک به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با کووید-۱۹ تأیید کرده است. به این معنی که ویتامین D به شدت روی پاسخ به عفونت تأثیر می‌گذارد.

ویتامین B ۱۲: کمبود این ویتامین موجب کم‌خونی، احساس ضعف، افسردگی، زخم دهان و زبان، اختلالات روحی، کاهش حافظه، کاهش وزن، اختلال در راه رفتن و بوی بد دهان می‌شود.

بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که کم خونی و بیماری‌های التهابی روده دارند باید حتما ویتامین B ۱۲ را به صورت تزریقی یا خوراکی مصرف کنند، اما با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل ازدحام و تراکم احتمالی جمعیت در مراکز ارائه خدمات، توصیه محققین به مصرف نوع خوراکی است.

با توجه به شواهد موجود توصیه می‌شود افراد از مولتی ویتامین‌ها برای افزایش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ استفاده کنند. نکته مهم این است که مصرف ویتامین‌ها باید منطقی باشد، زیرا مصرف زیاد برخی ویتامین‌ها با عوارضی همراه است. مصرف میوه جات و سبزیجات تازه در رژیم غذایی روزانه به عنوان منبع غنی ویتامین‌ها توصیه می‌شود.

منبع: بهداشت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها