تناسب اندام در دوران شیردهی

تغذیه با شیر مادر به طور کامل باعث کاهش وزن قطعی نمی شود ولی به کاهش وزن کمک می کند. همچنین مادران باید در برنامه غذایی روزانه خود میوه و سبزیجات، غلات سبوس دار، گوشت کم چرب و لبنیات کم چرب بگنجانند.

تناسب اندام در دوران شیردهی

این سؤال مطرح است که زنانی که دوران شیردهی خود را سپری می کنند چه اقدامی انجام دهند که نه در دوران شیردهی آن‌ها خللی وارد شود و نه دچار اضافه وزن گردند. هم چنین تناسب اندام خود را از دست ندهند؟ 

 

 

ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که اضافه وزن به وجود آمده طی 9 ماه تشکیل شده بنابراین برای کاهش آن برای صبور بود و حداقل چند ماه تلاش کرد.

در طی یکسال اول بعد از زایمان، نباید رژیم لاغری گرفته شود. هم چنین محدودیت انرژی جایز نیست؛ چه بدن نیازمند انرژی کافی است تا آن چه در زمان تولد نوزاد از دست رفته است باز یابد و نیاز کودک تأمین شود. به تجربه ثابت شده است تغذیه با شیر مادر به طور کامل باعث کاهش وزن قطعی نمی شود ولی به کاهش وزن کمک می کند.

 

این دسته از خانم ها نباید رژیم غذایی سخت و غیر اصولی بگیرند. تنها کاری که زنان شیرده برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب باید انجام بدهند تا نه در شیردهی آن ها اختلال ایجاد شود و نه وزن و تناسب اندامشان به هم بخورد این است که از رژیم غذایی کم چرب استفاده کنند و از مصرف تنقلات پر کالری و فاقد ارزش غذایی مانند چیپس، نوشابه، شیرینی، گوشت پرچرب و لبنیات پرچرب پرهیز کنند و سعی نمایند در برنامه غذایی روزانه خود میوه و سبزیجات، غلات سبوس دار، گوشت کم چرب و لبنیات کم چرب بگنجانند.

در عین حال 45 دقیقه پیاده روی روزانه، 4 روز در هفته، گام مؤثری برای رهایی از اضافه وزن خانم ها در دوران شیردهی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها