با حفظ آرامش و تغذیه ی درست،

سربازان دفاعی بدنتان را افزایش دهید!

در این مطلب به بررسی یک سری مواد غذایی که در مطالعات مختلف اثرات کمک کننده آن ها به تقویت سیستم ایمنی گزارش شده است می پردازیم

سربازان دفاعی بدنتان را افزایش دهید!

دکتر میترا زراتی- متخصص تغذیه و رژیم درمانی

 

در این مطلب به بررسی یک سری مواد غذایی که در مطالعات مختلف اثرات کمک کننده آن ها به تقویت سیستم ایمنی گزارش شده است می پردازیم

 

 

مرکبات

تحقیقات نشان داده اند که دریافت مرکبات به واسطه ویتامین ث موجود در آنها می توانند به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک کنند. پرتقال به ویژه از نوع توسرخ و لیمو ترش را روزانه میل بفرمایید.

 

فلفل دلمه های رنگی .

فلفل دلمه قرمز دو برابر بیشتر از مرکبات حاوی ویتامین ث می باشد. علاوه بر این فلفل دلمه ها حاوی بتا کاروتن (پیش ساز ویتامین آ ) نیز می باشند. ویتامین ث علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، می تواند به حفظ سلامت پوست نیز کمک کند. بتا کاروتن نیز به حفظ سلامت چشم ها و پوست کمک می کند.

 

 

کلم بروکلی

بروکلی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی می باشد. بروکلی سرشار از ویتامین آ، ث ، ای و سایر آنتی اکسیدان ها و فیبر می باشد. .

 

سیر

بر اساس مطالعات سیر می تواند باعث کاهش فشار خون و کاهش سفتی عروق گردد. خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی سیر ممکن است از ترکیبات سولفوری موجود در آن مانند آلیسین منشا بگیرد.

 

 

زنجبیل

بر اساس مطالعات انجام شده زنجبیل می تواند به کاهش التهاب، گلو درد و سایر بیماری های التهابی کمک کند. همچنین مطالعاتی نشان دهنده خاصیت زنجبیل در کاهش حالت تهوع نیز می باشند.

بر اساس آخرین مطالعات حیوانی انجام شده، زنجبیل توانسته اثر کاهنده کلسترول و کاهنده دردهای مزمن را داشته باشد.

 

توجه کنید مطالب ارائه شده، در مورد عفونت ویروس کرونا هنوز ثابت نشده است و نیازمند اجرای تحقیقات در سراسر دنیا می باشد. در مقالات تاثیر این مواد غذایی در سایر عفونت ها بیان شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها