ماست بهتر است یا کفیر؟

ماست و کفیر محصولات تخمیر شده از شیر هستند که شبیه یکدیگرند اما تفاوتهایی بین این دو وجود دارد.

ماست بهتر است یا کفیر؟

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

کفیر نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه‌های کفیر است .شامل پروبیوتیکهای فعال است که برای سلامت انسان مفید هستند. کفیر منبع غنی از ویتامین B، K، A، مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، اسید فولیک و پروتئین است که به راحتی قابل هضم هستند. 

 

تفاوت ماست و کفیر :

هر دو ماست و کفیر محصولات تخمیر شده از شیر هستند که شبیه یکدیگرند اما تفاوتهایی بین این دو وجود دارد. ماست حاوی تنها دو نوع باکتری است که عبارتند از استرپتوکوکس ترموفیل ها و لاکتوباسیلوس ، در حالی که کفیر دارای انواع بسیاری از باکتری های مفید است که برای سلامت بسیار مفید است.

 

خواص کفیر : 

1. دانشمندان معتقدند که کفیر در درمان بیماری های ریه ها و دستگاه تنفسی بسیار موثر است. این بیماری های ریه می تواند منجر به مرگ شود اگر به درستی درمان نشود.

 

2. دانشمندان کشف کردند که کفیر همچنین یک نوشیدنی مفید برای درمان عفونت های روده است، روده انسان بهترین محل برای رشد باکتری ها است و این رشد می تواند به یبوست، اسهال و سندرم روده تحریک پذیر منجر شود. پس از سالها تحقیق، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که میکروارگانیسمهای فعال کفیر ، PH روده را به حالت طبیعی برمیگردانند.

 

3. کفیر بهترین نوشیدنی است که می توانیم برای عدم تحمل لاکتوز استفاده کنیم.

 

4. کفیر سیستم ایمنی را افزایش می دهد.

 

5. مطالعهات نشان داده است که پروبیوتیک ها (باکتری های خوب) قادر به سم زدایی سموم هستند که می توانند به طور کلی باعث جلوگیری از سرطان سینه شوند. پروبیوتیک ها در کفیر باعث جلوگیری از آسیب به سلول های DNA می شود وتاثیر عمیقی بر کاهش انواع سرطان، بویژه در درمان و پیشگیری از سرطان کولورکتال دارد.

 

6. کفیر برای پوکی استخوان سودمند است .استئوپروز یک مشکل عظیم در کشورهای غربی است است که در آن استخوان ها شکننده و ضعیف می شوند. این بیماری ناشی از کمبود کلسیم است. کفیر منبع غنی کلسیم و ویتامین K است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها