خوراکی هایی برای جوانی پوست

بسیاری از افراد به ویژه بانوان به دنبال داشتن پوستی شفاف، بدون لکه و چین و چروک هستند. اگر مواد غذایی سالم بخورید، پوست شما ظاهری سالم و شاداب خواهد داشت و اگر غذای ناسالم مصرف کنید، پوست شما خسته و پژمرده به نظر می‌رسد

خوراکی هایی برای جوانی پوست

مهسا انصاری-کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

بسیاری از افراد به ویژه بانوان به دنبال داشتن پوستی شفاف، بدون لکه و چین و چروک هستند. اگر مواد غذایی سالم بخورید، پوست شما ظاهری سالم و شاداب خواهد داشت و اگر غذای ناسالم مصرف کنید، پوست شما خسته و پژمرده به نظر می‌رسد.

زردچوبه
زردچوبه به دلیل داشتن رنگ زرد و خاصیت ضد التهابی بسیار شناخته شده است. زردچوبه با کاهش التهاب و اکسیداسیون می‌تواند با علائم پیری مبارزه کند که این به پوست شما کمک می‌کند، سریعتر بهبود یابد.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی منبعی غنی از ویتامین C و لیکوپن است. ویتامین C به تحریک تولید کلاژن کمک می‌کند و از این رو به استحکام پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در آن کمک می کند.

انواع توت ها، زغال اخته و تمشک
انواع توت ها، زغال اخته و تمشک منابع عالی از ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ها هستند که با اثرات رادیکال‌های آزاد و سایر سموم که باعث پیری زودرس می‌شوند می‌جنگند.

عسل
عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که از بروز آکنه و ایجاد چین و چروک و مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند.

آووکادو
آووکادو سرشار از اسید‌های چرب ضروری است که پوست را مرطوب نگه داشته و کاملا تغذیه می‌کند. این میوه همچنین باعث تولید کلاژن می‌شود، وباعث حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک و افتادگی در آن می‌شود.

انار
میوه انار هم حاوی آنتی اکسیدان‌های فراوان است و می‌تواند علاوه بر آبرسانی سریع از ایجاد لکه و چین و چروک ناشی از تابش نور خورشید جلوگیری کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها