نکات کلیدی که باید قبل از شروع رژیم بدانید

اگر به کاهش وزن فکر می‌کنید باید بدنبال یک رژیم غذایی سالم و مناسب باشید. قبل از شروع رژیم‌گرفتن باید به نکاتی توجه داشته باشید تا از نتیجه رضایت داشته باشید.

نکات کلیدی که باید قبل از شروع رژیم بدانید

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

1- خود ارزیابی: کاهش موفقیت‌آمیز وزن باعث جایگزینی عادات جدید با عادات قدیمی شده و بدن را تغییر می‌دهد. برای موفیت در ترک عادات قدیمی نسبت به آنها هشیار باشید. از بهترین راه‌ها برای افزایش هشیاری نسبت به عادت‌ها، خود ارزیابی و تحلیل حالت فیزیکی و روحی است.

ارزیابی جسمی) برای شروع وزن بدن، درصد چربی بدن و اندازه اندام‌های بدن را گرفته و چند عکس از خودتان بگیرید.

ارزیابی ذهنی) پاسخ به سوالاتی در مورد ورزش، تغذیه و عادات مربوط به سبک زندگی می‌تواند به شکل‌گیری تغییرات لازم کمک کند.

 

2- تعیین هدف و علت: خودتان را مجبور به هدف داشتن کنید و علت این‌که چرا چنین هدفی مهم است. حتی به این فکر کنید که ممکن است دستیابی به این هدف زمان‌بر باشد اما ارزشش را دارد.

هدف نهایی) این نوع هدف به یک نقطه نهایی ختم می‌شود؛ مثلا کاهش 5 کیلوگرم از وزن.

میان‌هدف) این نوع هدف به شما کمک می‌کند به هدف نهایی برسید؛ مثلا 3 بار ورزش در هفته یا مصرف 2 وعده میوه و سبزی‌ها در روز.

 

3- دنبال کردن یک برنامه: اگر تلاش زیاد و برنامه خوبی دارید، تا رسیدن به هدف، فقط مسئله زمان باقی می‌ماند. تغذیه، تنها موردی است که سرعت و امنیت کاهش وزن را تضمین می‌کند. شما می‌توانید ورزش سخت داشته باشید! اما اگر تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد نکنید، یک کیلوگرم هم کم نخواهید کرد. پیروی از یک برنامه مشخص ورزشی و تغذیه‌ای باعث می‌شود میزان تاثیرگذاری برنامه افزایش یافته و نیز انگیزه‌تان تا انتهای برنامه حفظ ‌شود.

 

4- دست به کار شوید: آهسته شروع کردن کنترل برنامه را برای شما راحت‌تر می‌کند و دست به کار شدن برای‌تان آسان‌تر خواهد شد؛ این آهسته شروع کردن می‌تواند از روزی 10 دقیقه ورزش کردن یا قطع مصرف نوشابه‌های گازدار شروع شود.

 

5- پیگیری سیر پیشرفت: پیگیری برنامه به شما کمک می‌کند پیشرفت‌های خود را، شامل عادت به ورزش کردن و سالم غذا خوردن، شناسایی کرده و به این ترتیب شما می‌توانید تلاش‌های خود را به نتایج مثبتی برسانید.

 

6- مرحله آخر شروع کاهش وزن می باشد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها