عرق کردن چقدر کالری می سوزاند؟

گاهی در فعالیت هایی که اصلا عرق نمی کنید یا کمتر عرق می کنید هم ممکن است کالری بسوزانید. اینکه چقدر عرق می کنید به فاکتورهای محیطی، ژنتیک، سن، سطح تناسب اندام و وزن بستگی دارد.

عرق کردن چقدر کالری می سوزاند؟

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

برخی از افراد ادعا می کنند که فعالیت های پرانرژی همچون یوگای بیکرام به شما اجازه می دهد در یک ساعت بیش از ۱۰۰۰ کالری بسوزانید اما این ادعا درست نیست. در یک فعالیت ۹۰ دقیقه ای یوگای بیکرام، زنان به طور متوسط تنها ۳۳۰ کالری و مردان ۴۶۰ کالری سوزانده اند. این مقدار معادل با پیاده روی سریع 5.5 کیلومتر است.

 

گاهی در فعالیت هایی که اصلا عرق نمی کنید یا کمتر عرق می کنید هم ممکن است کالری بسوزانید. مثلاً به هنگام شنا کردن یا برداشتن وزنه های سبک هم می توانید کالری بسوزانید. عرق کردن ممکن است به طور موقت به شما کمک کند وزن خود را کمتر کنید. با اینحال این روش نمی تواند یک روش سالم برای کاهش وزن باشد. تنها می توان در طول برخی از تمرینات خاص ورزشی، از عرق کردن برای اندازه گیری سطح شدت ورزش خود استفاده کنید.

 

اینکه چقدر عرق می کنید به فاکتورهای محیطی، ژنتیک، سن، سطح تناسب اندام و وزن بستگی دارد. مثلاً در وزن های بالاتر، بدن شما برای عملکرد خود به انرژی بیشتری نیاز دارد که باعث عرق کردن بیشتر می شود. در عرق کردن سریع بدن می تواند سریع تر خود را خنک سازد. این موضوع به شما اجازه می دهد در سرعت های زیاد، زمان بیشتری را به ورزش خود اختصاص دهید.

 

به طور کل اگر قصد دارید وزن خود را کمتر کنید یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد غذایی کامل اتخاذ کنید و به طور منظم ورزش نمایید. یک فرد بزرگسال سالم باید پنج روز از هفته را به فعالیت های ورزشی متوسط ۳۰ دقیقه ای اختصاص دهد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها