روش های مختلف برای لاغری

غذیه صحیح و رژیم لاغری یعنی رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی برای داشتن وزن مناسب. یادتان باشد که از تمام ۴ گروه مواد غذایی یا همان هرم غذایی مصرف کنید.

روش های مختلف برای لاغری

تقریبا یک تصور مشترک از رژیم لاغری بین همه‌ ما وجود دارد آن هم این است که برای لاغر شدن سریع باید خودمان را محدود کنیم. اما رژیم لاغری به معنی محروم شدن از غذاها یا محدود کردن برنامه غذایی به چند خوراکی خاص نیست. منظور از رژیم لاغری سریع، رسیدن به وزن مناسب و تناسب اندامی است که با سلامت عمومی بدن همراه باشد. همه ما برای حفظ سلامت و کنترل وزن به مقدار مشخصی از غذاها نیاز داریم. پس مصرف بیش از اندازه آنها باعث افزایش وزن‌مان می‌شود. بدن به تمام گروه‌های غذایی نیاز دارد و کمبود هر کدام از آنها حتی کربوهیدرات مشکلاتی در بدن ما ایجاد می‌کند. ت

غذیه صحیح و رژیم لاغری یعنی رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی برای داشتن وزن مناسب. یادتان باشد که از تمام ۴ گروه مواد غذایی یا همان هرم غذایی مصرف کنید. هرم غذایی چیست؟ هرم غذایی راهنمای مصرف غذاهاست. هرم غذایی به شما نشان می‌دهد که بدن‌تان به کدام دسته از غذاها بیشتر و به کدام کمتر نیاز دارد. هرم غذایی شامل ۴ گروه غذایی اصلی است: ۱- گروه نان، غلات و کربوهیدرات ۲- گروه میوه‌ها و سبزیجات ۳- گروه گوشت، حبوبات، شیر و لبنیات یا همان پروتئین‌ها ۴- گروه روغن‌ها بدن ما بیشتر از هرچیزی به کربوهیدرات نیاز دارد. خوراکی‌هایی که در پایین‌ترین بخش هرم قرار دارند، سوخت اصلی و در نتیجه انرژی بدن ما را  تامین می‌کنند.

پس از همه بیشتر به آنها نیاز داریم. بخش دوم میوه‌ها و سبزیجات هستند که حتما باید در طول روز ۳ تا ۵ وعده از آنها مصرف شود. بخش سوم گوشت و لبنیات هستند که نسبت به گروه قبلی کمتر باید مصرف ‌شوند. اما منظور این نیست که به آنها نیازی ندارید. برعکس چون در گروه پروتئین‌ها قرار دارند بدن ما و مخصوصا ورزشکاران برای عضله‌سازی به آنها نیاز دارد. گروه آخر نیز چربی‌ها هستند که بدن ما کمتر از هرچیزی به آنها نیاز دارد. چه روش‌هایی برای لاغری سریع وجود دارد؟ بیشتر افراد زمانی متوجه اضافه وزن‌شان می‌شوند که قصد رفتن به مهمانی یا مراسم خاصی را دارند. اما نمی‌توانند لباسی که اندازه‌شان باشد پیدا کنند و یا هنگامی که لباسی می‌پوشند، متوجه می‌شوند فرم لباس در بدن‌شان ناخوشایند است.

برای رفع این مشکل سعی می‌کنن با رعایت کرد رژیم‌های مختلف اصولی و غیراصولی در مدت زمان کمی به وزن و اندام ایده‌آل خود برسند. اما مشکل اصلی اینجاست که بعد از تمام شدن مهمانی زحماتی که برای کاهش وزن کشیده‌اند را فراموش می‌کنند. و این چرخه تا ابد ادامه دارد. برای لاغری شدن راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. اما بهترین روش‌ آن است که کاهش وزن دائمی را به شما هدیه بدهد.

۱- لاغر شدن سریع؛ ورز‌ش‌های هوازی و قدرتی

ورز‌ش‌های هوازی و قدرتی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن و تناسب اندام است. سعی کنید در برنامه روزانه‌تان زمانی را به ورزش کردن و تحرک اختصاص بدهید. نوع ورزشی که انتخاب می‌کنید چندان مهم نیست اما ورزش‌های هوازی و قدرتی مانند شنا و پیاده‌روی به چربی سوزی کمک بیشتری می‌کنند. به یاد داشته باشید زمانی ورزش در کاهش وزن شما موثر است که با برنامه غذایی همراه باشد.

۲- لاغر شدن سریع؛ قرص‌های لاغری

 

اکثر افرادی که اضافه وزن دارند با تبلیغات وسوسه‌انگیز قرص‌های لاغری ترغیب به استفاده از این قرص‌ها شده‌اند. باید بگوییم قرص‌های لاغری معجزه نمی‌کنند. شاید بتوانید در طولانی مدت با این قرص‌ها وزن کم کنید، اما مصرف قرص‌های لاغری عوارض جانبی زیاد و خطرناکی را به دنبال دارند. قبل از استفاده از قرص‌های لاغری، نظر کسانی که قبلا از این قرص‌ها استفاده کرده‌اند را بپرسید.

۳- لاغر شدن سریع؛ انواع دمنوش

 

دمنوش‌های لاغری نیز مانند قرص‌ها چند وقتی است در بازار رواج پیدا کرده‌اند. اکثر تولیدکنندگان دمنوش ادعا می‌کنند هدف اصلی این قرص‌ها سم‌زدایی در کنار لاغری است. درست است که دمنوش‌های گیاهی خواص زیادی دارند، اما مصرف بی‌رویه آنها در طولانی مدت عوارض زیادی به همراه می‌آورد. اکثر دمنوش‌های لاغری حاوی برگ سنا هستند. برگ سنا داروی گیاهیست که سازمان غذا و داروی جهانی تنها آن را برای درمان یبوست تایید کرده است. تولیدکنندگان دمنوش‌های لاغری با اضافه کردن مواد شیمایی به داروهای گیاهی خود باعث تحریک روده بزرگ شده و از طریق اسهال منجر به لاغری می‌شوند.

۴- لاغر شدن سریع؛ دستگاه‌های لاغری

دستگاه‌های لاغری نیز از روش‌های موثر برای کاهش سایز هستند، اما وزن را پایین نمی‌آورند. توجه کنید که این روش برای کاهش سایز در کنار برنامه و رژیم لاغری استفاده می‌شوند و به تنهایی نمی‌توانند به پایین آوردن وزن کمک کنند. منظور از دستگاه‌های لاغری، دستگاه‌هایی هستند که به صورت موضعی به لاغر شدن قسمت مشخصی از بدن کمک می‌کنند. کویتیشن و آراف دو نوع از روش‌های رایج برای کاهش سایز هستند و فقط روی بعضی از قسمت‌های بدن‌تان تاثیر دارند.

۵- لاغر شدن سریع؛ عمل‌های کاهش وزن

با یک سرچ در اینترنت می‌توانید عمل‌های جراحی مختلفی را برای کاهش وزن پیدا کنید. عمل‌های جراحی مانند بای‌پس معده، اسلیو، لیپوساکشن و یا پیکرتراشی. همه‌ی این عمل‌ها عوارض جانبی و خطرات خاص خود را دارند. بعضی از عوارض عمل‌های جراحی شامل خونریزی بیش از حد، عفونت، عدم جذب ویتامین‌ها، مشکلات ریوی، التهاب و افت شدید قند خون هستند.

۶- لاغر شدن سریع؛ رژیم لاغری رژیم

لاغری همیشه یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن بوده است. رژیم لاغری علاوه بر درمان چاقی و اضافه وزن، به پیشگیری از بیماری‌های زمینه‌ای نیز کمک می‌کند. بدن ما به مقدار خاصی کالری و سوخت نیاز دارد که اگر بیشتر از آن مقدار مصرف کنیم وزن‌مان بالا‌تر می‌رود و اگه کمتر مصرف کنیم، وزن‌مان پایین می‌آید. درست است که کاهش مصرف کالری و رژیم لاغری باعث کاهش وزن می‌شود، اما رژیم اصولی یک مسئله بسیار مهم و حیاتیست. پیروی از رژیم‌های غیر اصولی سلامت شما را به خطر می‌اندازند.
 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها