23 نکته جذاب درباره زندگی جود لاو بازیگر انگلیسی سینما

جود لاو بازیگر انگلیسی سینما از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران سینماست که تاکنون نامزد دریافت دو جایزهٔ اسکار، دو جایزهٔ تونی و چهار جایزهٔ گلدن گلوب بوده‌است.

جود لاو

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: این جملات جود لاو است: «کارگردان‌ها مرا فقط به تصویری که ارائه می‌دهم می‌خواهند و این موضوع باعث عصبانیت من می‌شود. من همیشه دوست داشتم بازیگر شوم نه برنده مسابقه زیبایی.»

«فکر می‌کنم من شیفته خصلت‌های بد جامعه هستم، زیرا بخشی از همین جامعه به شمار می‌آیم و این ویژگی‌های بد انسان‌ها سؤالات خطرناکی را برای آینده ما ایجاد می‌کنند.»

 بازیگری که با بازی در فیلم آقای ریپلی با استعداد در سال 1999 در کانون توجه هالیوود قرار گرفت و از آن پس با کارگردانان مشهوری چون مانند مارتین اسکورسیزی و استیون اسپیلبرگ کار کرده است و برایش نامزدی اسکار و انبوهی از نقدها و تحسین‌ها را به دنبال داشت. تماشاگران امروزی ممکن است جود لاو را به‌عنوان جان واتسون در فیلم‌های شرلوک هلمز گای ریچی بشناسند و احتمالا به زودی پس از اکران کاپیتان مارول، قهرمان فضایی مارول، او را در نقش یکی از آثار مارول تصور کنند.

در مطلب حاضر 42 حقیقت جذاب را در مورد جود لا این بازیگر با استعداد بخوانید.

1. قبل از ستاره شدن جود لاو در هالیوود، او و ایوان مک گرگور (که به عنوان اوبی وان کنوبی جوان از سه گانه جنگ ستارگان شناخته می شود) هم اتاقی بودند.

جود لاو و مارول

2. جود لاو با بازی در نقش مارول/والتر لاوسون در فیلم جدید کاپیتان مارول با بازی بری لارسون، به دنیای سینمایی مارول (MCU) خواهد پیوست. لاو به عنوان مربی شخصیت لارسون، کارول دانورز، خلبان نیروی هوایی ایالات متحده که DNA او پس از سقوط هواپیما با یک موجود بیگانه ترکیب می شود ایفای نقش می‌کند.

جود لاو 5

آلبوس میانسال

3. پیش از بازی در «آلبوس جوان»، جود لاو نقش پاپ جوان را در سریال HBO به همین نام بازی کرد. او بازی کردن در نقش شخصیتی با نام «جوان» را در 45 سالگی سرگرم‌کننده می‌داند، اما به شوخی می‌گوید «کلمه «جوان» باید در هر قسمتی که بازی می‌کنم باشد، این بخشی از قرارداد من است.»

تجارت تجارت است

4. لاو و مک گرگور به همراه چهار نفر دیگر در سال 1997 یک شرکت تولید فیلم به نام نایلون طبیعی راه اندازی کردند. هدف از نایلون طبیعی دور زدن استودیوهای بزرگ و ایجاد فیلم های «شخصیت محور» بود، برخلاف فیلم محور.

5. لاو و مک گرگور هر دو به دلیل برنامه‌ریزی‌هایشان از سمت‌های مدیریت شرکت کناره‌گیری کردند. لاو در سال 2003 کناره گیری کرد و مک گرگور یک سال قبل از این سمت کنار رفت. سایر اعضای موسس شرکت برای مدتی با برخی از نظرات مستمر لاو و مک گرگور کار را ادامه دادند، اما حدود یک سال پس از خروج لاو فعالیت شرکت به پایان رسید.

6. لاو یکی دیگر از افراد حسادت‌انگیزی است که مدرسه را رها کرد و توانست موفق شود. لاو در 17 سالگی برای ایفای نقش در سریال خانواده ها دبیرستان ترک کرد. او تجربیاتش را به عنوان یک منحنی یادگیری شیب دار توصیف می کند. او آپارتمان شخصی خود را داشت و مجبور بود با مسائل مربوط به اواخر ئوره نوجوانی یعنی مهمانی گرفتن و دیرخوابیدن شبانه و سپس سختی زود بیدار شدن برای رسیدن به محل کار دست و پنجه نرم کند.

جود لاو 6

جود لاو و هری پاتر

7. جود لاو پیش از بازی در نقش دامبلدور جوان از طرفداران مجموعه هری پاتر بود. لاو عمدتاً این موضوع را به بچه‌هایش نسبت می‌دهد، زیرا آنها کتاب‌ها و فیلم‌های هری‌گاتر رو دیوانه‌وار می‌پرستیدند و پدرشان را نیز به دنبال خودشان می‌کشیدند.

فعالیت بشردوستانه

8. جرمی گیلی، مستندساز، در سال 1998 کمپینی را برای ایجاد روز جهانی صلح در 21 سپتامبر آغاز کرد. لاو بزرگترین درمانگر و سخنگوی او بود و در نهایت گیلی را در سفر به افغانستان همراهی کرد. لاو به این کشور رفت تا آن را از نزدیک احساس کند. او درگیر متقاعد کردن سیاستمداران نشد، اما بیشتر بر تأثیری که کمکش می‌توانست روی سیاره زمین بگذارد متمرکز بود. او همچنین می خواست تصویری از افغانستان به جهان بدهد که به جای خشونت، پر از امید است. در نهایت، کمپین گیلی به 1.4 میلیون کودک افغان در زمینه واکسیناسیون کمک کرد و به قطعنامه سازمان ملل برای حمایت از روز صلح منجر شد. مستندی درباره این کمپین به نام The Day After Peace در سال 2008 در جشنواره کن به نمایش درآمد.

9. لاو برای بازی در نقش مرد پولادین مورد نظر قرار گرفت و حتی یک لباس برای امتحان کردن برای او فرستاده شد. با این حال، لباس بزرگترین دلیل او برای رد کردن نقش بود. یکبار که خودش را به تن کرد و در آینه نگاه کرد، تنها کلمه روی لبانش این بود: «هیچ راهی».

جود لاو 4

جود لاو و فیلم ابرقهرمانی

10. مرد پولادین تنها تجربه نزدیک او با در یک فیلم ابرقهرمانی نبود، لاو همچنین اولین انتخاب برای نقش اوزیماندیاس در Watchment  بود، اما با وجود عشق او به کمیک‌استریپ و این شخصیت به‌خصوص، این موضوع هرگز به نتیجه نرسید. اما نگران نباشید، ما در نهایت می‌تواهیم جود لاو فوق‌العاده‌ای را در کاپیتان مارول ببینیم!

بازیگری و تناسب اندام

11. حفط تناسب اندام برای یک نقش می تواند کاری دشوار باشد، اما جود لاو دوست داشت برعکس این کار را انجام دهد. نقش او در فیلم «دام همینگوی» مستلزم افزایش سیزده کیلوگرم وزن (نزدیک به 30 پوند!) بود. لاو عاشق نوشیدن ده کوکاکولا در روز و خوردن هر چیزی بود که دلش می‌خواست. او متوجه شد که با افزایش سن در حال کچل شدن و افزایش وزن است، بنابراین این فرصت عالی برای پذیرش این موضوع برایش پیش آمده بود. این حال، هنگامی که وزن خود را پس از پایان فیلمبرداری دوباره کاهش داد، اعتماد به نفسش افزایش یافت. پس از کاهش وزن، او متوجه شد که به هر حال آنقدرها هم پیر نشده است و شروع به پذیرش بیشتر سن خود کرد.

جوایز و افتخارات جود لاو

12. اولین نقش بزرگ جود لاو، «آقای ریپلی با استعداد» ، برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال 2000 اولین نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد. جود لاو از آن پس یک نامزدی دیگر نیز به دست آورده است، با نامزدی بهترین بازیگر مرد در سال 2004 برای بازی در «کوهستان سرد.»

جود لاو 7

تجربه پدر بودن

13. لاو پنج فرزند دارد: از بزرگ‌ به کوچک‌ با نام‌های رافرتی، آیریس، رودی، سوفیا و آدا.

سه فرزندش از همسر سابق، سادی فراست هستند. یکی از سامانتا برک مدل که  نتیجه یک رابطه یک شبه بود و پنجمی از کاترین هاردینگ نوازنده است.

14. در حالی که آدا، جوان‌ترین فرزندش سه سال دارد، رافرتی، بزرگترین فرزندش، 21 ساله است و جود اظهار داشته است که ایجاد تعادل مناسب برای هدایت فرزند بزرگ‌ترش و اجازه دادن به او برای اینکه خودش باشد سخت بوده است. رافرتی مدل و نوازنده ای است که این روزها مانند همه نوجوانان در اینستاگرام حضور دارد.

15. جود لاو یک خالکوبی از شعر بیتلز به نام «سادی جذاب» روی ساعد چپ خود دارد که اشاره‌ای به همسر سابقش، سادی فراست است.

16. لاو اعتراف می کند که نزدیک بود نقشی را که او را به یک ستاره تبدیل کرد نپذیرد زیرا می خواست از بازی در نقش «پسر زیبا» اجتناب کند.بازی او در آقای ریپلی با استعداد چیزی بیشتر از این‌ها بود، اما لاو هنوز هم چندان به برچسب پسر زیبا علاقه ندارد، زیرا به این معنی است ظاهر تنها چیزی است که او از خودش ارائه می‌دهد.

جود لاو 3

پیری و جود لاو

17. رسیدن به اواسط 40 سالگی، جود لاو را وادار کرد که بیشتر در مورد نقش خود در خانواده فکر کند. والدین او هرگز پدربزرگ و مادربزرگ خود را نشناختند، بنابراین جود لاو را خوشحال می‌شود آن‌ها نوه‌ای داشته باشند. او احساس می‌کند اکنون در دوره جدیدی از زندگیش است و امیدوار است بتواند نقش «شخصیت» پدری را از دست پدرش بگیرد، زیرا پدرش اکنون در 70 سالگی است.

جود لاو و تلویزیون

18. سریال «پاپ جوان» اولین بازگشت لاو به تلویزیون پس از اوایل دهه 1990 است، زمانی که او شروع به کار در سریال «خانواده‌ها» کرد. زمان مثل برق و باد می‌گذرد!

19. جود لاو در سال 1999 هنگام فیلمبرداری یک صحنه قتل در فیلم آقای ریپلی با استعداد، دچار شکستگی دنده شد.

20. برخی منابع می‌گویند که لاو زمانی که از قایق افتاد آسیب دید، اما لاو می‌گوید که جراحتش مستقیماً در درگیری با همبازی‌اش مت دیمون رخ داده است: «من دنده‌ او را ناکار کردم، او هم دنده مرا...»

21. دلیل اصلی جود لاو برای پیوستن به سریال «پاپ جوان» احترام او نسبت به کارگردان سریال پائولو سورنتینو بود. سورنتینو پیش از این برای فیلم «زیبایی بزرگ» برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شده بود. لاو از توانایی سورنتینو به‌عنوان نویسنده باخبر بود و همچنین فکر می‌کرد که فتنه‌های سیاسی موجود در داستان: «... جان به در بردن در واتیکان، و یادگیری دستکاری و هماهنگ کردن همه آن تأثیرات مختلف».

جود لاو 2

22. از زمانی که جود لاو از شرکت تولید فیلمش «نایلون طبیعی» دست کشید شرکت تولید فیلم دیگری را به نام ریف راف راه اندازی کرد. به نظر می رسد که این شرکت شروع بهتری داشت و با یک شرکت تولید تلویزیونی دیگر به نام Twelve Town قرارداد تولیدی تضمین‌شده‌ای منعقد کرده است.

23. لاو علیرغم روابط کاری خود با ایالات متحده، به فکر انتقال خود یا خانواده اش به آن سوی اقیانوس‌‌ها نیست. او هویت بریتانیایی خود را عزیز می‌داند، اما به طور خاص، برای هویت خود به عنوان یک شهروند لندن ارزش قائل است. لاو می‌گوید که اگر او در آینده قصد نقل مکان داشته باشد، ممکن است از لندن برود، اما مهاجرتش به ایالات متحده محتمل نیست.

 

منبع: factinate

ترجمه: سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها