24 حقیقت خواندنی درباره آدام درایور بازیگر اوج‌گرفته سینمای هالیوود

آدام درایور بازیگر ۳۷ ساله آمریکایی در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای مورد توجه علاقمندان سینما قرار گرفته است. او که در آثاری از فیلم‌سازان برجسته‌ای چون مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ بازی کرده از بازیگران مستعد و آینده‌دار سینما محسوب می‌شود.

آدام درایور

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: مطلبی بخوانید درباره 24 حقیقت جذاب درباره زندگی و کارنامه بازیگری آدام درایور.

1. آدام درایور در سال 1983 در سن دیگوی آمریکا به دنیا آمد اما دوران کودکی‌اش را در شهر میشاواکا از ایالت اندیانا گدراند. نانسی رایت، مادر آدام، دستیار یک وکیل دادگستری بود و جوئل داگلاس درایور، پدر آدام کشیش بود که اصالتا ریشه هلندی، آلمانی، ایرلندی و انگلیسی داشتند.

افتخارات آدام درایور

2. او دریافت‌کننده جوایز گوناگونی نظیر جام ولپی بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم ونیز است و علاوه بر این، نامزد دریافت یک جایزه تونی، دو جایزه اسکار و چهار جایزه امی ساعات پربیننده شده‌است.

3. آدام درایور کهنه سرباز سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا است. او پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به آمریکا، به صورت داوطلبانه عازم خدمت ارتش شد و به عضویت نیروی دریایی آمریکا درآمد. بعد از نزدیک به ۳ سال خدمت و پیش از اعزام به عراق، دچار شکستگی در قفسه سینه شد و اجبارا خدمت سربازی را ترک کرد.

آدام درایور 8

تحصیلات آدام درایور

4. پس از پایان خدمت در ارتش، آدام درایور به دانشگاه هنر رفت و در سال ۲۰۰۹ توانست مدرک کارشناسی هنرهای زیبای خود را دریافت کند. او فارغ التحصیل دانشگاه جولیارد نیویورک است.

فعالیت‌های خیریه آدام درایور

5. او بنیان‌گذار سازمان غیرانتفاعی هنر در نیروهای مسلح آمریکا است؛ این سازمان برنامه‌های هنری رایگان را برای نیروهای فعال آمریکایی، جانبازان، کارکنان پشتیبانی نظامی و خانواده‌های آن‌ها در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

سکوی پرتاب آدام درایور

6. حضور درایور در فیلم پرفروش « جنگ ستارگان : نیرو بر می خیزد » و سپس فیلم تحسین شده مارتین اسکورسیزی به نام « سکوت » که یکی از نقش های اصلی را بازی کرد سبب شد تا نام آدام درایور به عنوان یک بازیگر مستعد و آینده‌دار مطرح شود.

7. لنا دانهام زمانی که در سال 2013 گلدن گلوب دریافت کرد در مراسم دریافت جایزه‌اش از آدام درایور تشکر کرد.

8. آدام درایور ساکن بروکلین شهر نیویورک است.

9. او در دوران نوجوانی عضو گروه کُر کلیسا بوده است.

آدام درایور 7

10. یک حادثه موتورسواری در کوهستان باعث شد آسیب ببیند و در حالیکه قرار بود از طرف ارتش به عراق اعزام شود از خدمت معاف شد.

11. در هنگام یک مصاحبه رادیویی، درایور حتی به کلیپ های صوتی که از او پخش شد گوش نکرد.

آدام درایور و تقلید از فیلم باشگاه مشت‌زنی

12. آدام درایور در دوران جوانی و با الهام گرفتن از فیلم باشگاه مبارزه (Fight Club) ساخته دیوید فینچر و با بازی برد پیت یک باشگاه مشت زنی را به همراه دوستان خود ایجاد کرده بود.

13. در سال ۲۰۱۲، درایور نقش کوتاهی در دو فیلم موفق لینکلن (Lincoln) و فرانسیس‌ها (Frances Ha) داشت که فیلم لینکلن نامزد ۱۲ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال شد.

نقش آدام درایور در فیلم جنگ ستارگان

14. آدام درایور در سال ۲۰۱۴ برای بازی در قسمت جدید مجموعه مطرح جنگ ستارگان (Star Wars) انتخاب شد. این فیلم که با نام نیرو برمی‌خیزد (The Force Awakens) و در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد در گیشه فروش کم نظیری داشت و با فروش ۲٫۰۶۴ میلیارد دلاری، پرفروش‌ترین فیلم سال شد. این فیلم هم اکنون در لیست چهارمین فیلم‌های پرفروش تاریخ سینما نیز محسوب می‌شود.

آدام درایور 6

15. او در سال ۲۰۱۶ در فیلم سکوت (Silence) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) بازی کرد. آدام درایور برای بازی در این فیلم، بیش از ۲۰ کیلوگرم از وزن خود را کم کرد.

16. در سال ۲۰۱۷، درایور در هشتمین قسمت از مجموعه جنگ ستارگان که آخرین جدای (The Last Jedi) نام داشت، بازی کرد. این فیلم گرچه نتوانست به موفقیت نسخه قبل دست پیدا کند اما با فروش ۱٫۳۳۱ میلیارد دلاری، مجددا پرفروش‌ترین فیلم سال شد.

اولین نامزدی اسکار آدام درایور

17. در سال ۲۰۱۸، درایور به هنرنمایی در فیلم بلکککلنزمن (BlacKkKlansman) پرداخت که این فیلم علاوه بر فروش موفق و ۹۳ میلیون دلاری، نامزد ۶ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال شد. درایور نیز توانست نخستین نامزدی اسکار و گلدن گلوب خود را برای بازی در این فیلم، کسب کند.

آدام درایور 3

18. درایور در سال ۲۰۱۹ در ابتدا در فیلم نه چندان موفق مرده‌ها نمی‌میرند (The Dead Don’t Die) به کارگردانی جیم جارموش (Jim Jarmusch) به ایفای نقش پرداخت.

آدام درایور 4

دومین نامزدی اسکار آدام درایور

19. فیلم موفق داستان ازدواج (Marriage Story) از موفق‌ترین آثار کارنامه بازیگری آدام درایور است. این فیلم علاوه بر نامزدی اسکار بهترین فیلم سال، نامزد ۵ اسکار دیگر شد. درایور نیز برای دومین سال پیاپی، نامزد جوایز اسکار و گلدن گلوب شد. آدام درایور به همراه اسکارلت جوهانسون هر دو بازیگر نامزد اسکار شدند.

20. قسمت نهم مجموعه جنگ ستارگان  با بازی درایور منتشر شد. این فیلم که خیزش اسکای‌واکر (The Rise of Skywalker) نام داشت، در گیشه به فروش ۱٫۰۷۲ میلیارد دلاری دست یافت تا هفتمین فیلم پرفروش سال شود.

آدام درایور 5

آثار اخیر آدام درایور

21. آدام درایور اخیرا در دو فیلم آخرین دوئل (The Last Duel) و خاندان گوچی (House of Gucci) با ریدلی اسکات (Ridley Scott) همکاری کرده است که هر دو فیلم در اواخر سال ۲۰۲۱، منتشر خواهند شد.

زندگی شخصی و خانوادگی آدام درایور

22. در زندگی شخصی خود، آدام درایور در سال ۲۰۰۵ و در زمانی که در حال تحصیل در دانشگاه بود، با جوان تاکر (Joanne Tucker) آشنا شد. این دو که همکلاسی یکدیگر بودند، در سال ۲۰۱۳ با یکدیگر ازدواج کردند و صاحب یک فرزند پسر هستند.

آدام درایور 2

23. درایور جزو آن دسته از بازیگران است که علاقه‌ای به دیدن و یا شنیدن فیلم‌های خود ندارند. او در سال ۲۰۱۹ و در حین انجام یک مصاحبه، زمانی که کلیپی از او در فیلم داستان ازدواج پخش شد، از استودیو خارج شد و مصاحبه را نیمه‌کاره رها کرد!

24. درایور از کارگردانانی چون میشائل هانکه (Michael Haneke)، مایک لی (Mike Leigh) و پل توماس اندرسن (Paul Thomas Anderson)، به عنوان کارگردانانی که علاقه دارد با آن‌ها همکاری کند، نام برده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها