20 حقیقت جذاب درباره زندگی و کارنامه بازیگری کایرا نایتلی بازیگر انگلیسی هالیوود

این بازیگر مشهور هالیوودی به قدبلند، باریک‌اندامی و بریتانیایی بودن غلیظش شهرت دارد. نگاهی داریم به 20 حقیقت جذاب درباره کایرا نایتلی که دانستنشان حتما برایتان جذاب است.

کایرا نایتلی

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: این بازیگر محبوب در نقش‌های برجسته خود به‌عنوان ژولیت عاشق‌پیشه در فیلم «عشق حقیقی»، الیزابت سوان در مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» محبوب تماشاگران شده و قطعاً می‌داند که چگونه گلیمش را از هر نقشی بیرون بکشد. همان‌طور که در فیلم‌های «غرور و تعصب» و «آنا کارنینا» می‌درخشد. اما واقعاً چقدر از زندگی کایرا نایتلی این بازیگر خیره‌کننده هالیوود می‌دانید؟

ما فهرستی تهیه کرده‌ایم از حقایقی که دانستنشان حتماً برایتان جذاب است.

1. خانواده او سرشار از استعداد بازیگری هستند.

مادر کایرا نایتلی شارمان مک‌دونالد بازیگر و نویسنده و پدرش ویل نایتلی بازیگر است. مادرش در پروژه‌هایی مانند فیلم «لبه عشق» ساخته سال 2008 (که در آن کایرا به‌عنوان یکی از نقش‌های اصلی در کنار سیه‌نا میلر بازی کرد) نویسندگی و همچنین در چند مجموعه تلویزیونی مانند «راه المپیان» بازی کرده است. ویل نایتلی پدر کایرا نیز بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های Cracker، The Hound of the Baskervilles و BBC2 Playhouse شناخته شده است. برادر بزرگ‌تر او، کالب نیز، در بخش صدا برای مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه کار کرده است.

کایرا نایتلی 2

2. در ابتدا قرار نبود او را کایرا صدا کنند

در واقع قرار بود کایرا نایتلی، «کایرا» نامیده شود، اما مادرش در شناسنامه او اشتباه تایپی انجام داد.

کایرا در جایی گفته است که او شرط می‌بندد که مادرش برای داشتن یک کودک دیگر ناامید بوده، اما پدرش گفته که تنها راهی که می‌توانند فرزند دیگری داشته باشند این است که یک فیلم‌نامه دیگر بفروشند.

در نتیجه، مادر کایرا نوشت: «وقتی‌که دختر بودم، جیغ می‌کشیدم و داد می‌زدم».

3. او خوانش‌پریشی دارد

کایرا DYSLEXIA یا خوانش‌پریشی دارد و برای کمک به خواندنش مجبور بود از همان جوانی از نوع خاصی از عینک استفاده کند. در شش‌سالگی، والدینش فهمیدند که او نمی‌تواند بخواند و آن‌ها را گول زده است. مادر کایرا یک‌بار به او گفت: «اگر در تعطیلات تابستان هرروز با یک کتاب در دست و لبخند روی لب به سراغ من بیایی، در عوض برایت یک مدیربرنامه‌ استخدام می‌کنم.»

4- در شش‌سالگی کایرا برایش مدیربرنامه‌ گرفته شد

او از همان سه‌سالگی تقاضا می‌کرد برایش مدیربرنامه استخدام کنند چون فکر می‌کرد این امر طبیعی است زیرا پدر و مادرش هر دو مدیربرنامه دارند.

کایرا نایتلی 3

5- او قرار تست بازیگری‌اش را برای دزدان دریایی کارائیب از دست داد

در روز تست بازیگری برای فیلم بسیار پرفروش «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه» در لندن، کایرا در ترافیک بسیار سنگینی گیر کرد.او تقریباً قرار تست بازیگری را به‌طور کامل از دست داد و مجبور شد به لیست انتهایی تست‌های روز اضافه شود. اگرچه این موضوع اهمیتی نداشت، زیرا او بالاخره این نقش را دریافت کرد. بااین‌حال، هنگام شروع فیلم‌برداری، او فقط برای یک هفته چمدانش را بسته بود زیرا مطمئن بود که روسای کمپانی تصمیم خود را تغییر می‌دهند و او را اخراج می‌کنند.او باور نمی‌کرد که توانسته چنین نقشی را به دست آورد.

6. شوخی‌های فوتبالی کایرا نایتلی

کایرا نقش جولز را در فیلم «مثل بکهام شوت بزن» در سال 2002 در کنار جاناتان ریز مایرز و پارمیندر ناگرا بازی کرد.این فیلم کاملاً مربوط به فوتبال بود که در انگلیس (و بعداً در ایالات‌متحده آمریکا) فروش سرسام‌آوری داشت. در این فیلم، کایرا مهارت‌های فوتبالی خود را در مقابل چشمان ما نشان داد و اجرا کرد. کایرا در واقع از طرفداران تیم وستهام در زندگی واقعی است، بنابراین به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا او برای بازی در این فیلم بسیار هیجان‌زده شده است.اگرچه فیلم در انگلستان عملکرد خوبی داشت، اما پس از بازی‌اش در فیلم موفق «دزدان دریایی کارائیب» بود که این فیلم دوباره در نیز ایالات‌متحده موردتوجه قرار گرفت و فیلم در 1000 سینما در سراسر آمریکا مجدداً به نمایش درآمد. این فیلم همچنین اولین فیلم وسترن بود که در سال 2010 در تلویزیون کره شمالی به نمایش درآمد تا 10 سال روابط دیپلماتیک میان کره شمالی و انگلیس را جشن بگیرد.

7. کایرا از دیلی میل شکایت کرد

در سال 2007، کایرا پس از قرار گرفتن عکسی از او با بیکینی در کنار مقاله‌ای درباره زنی که افراد مشهور لاغر را به خاطر مرگ دخترش از اختلال بی‌اشتهایی مقصر می‌دانست، از دیلی میل شکایت کرد.

این پرونده حل‌وفصل شد و کایرا خسارتی که دریافت کرد را به یک موسسه خیریه اختلالات تغذیه اهدا نمود.

کایرا نایتلی 7

8- نایتلی در یکی فیلم‌های مجموعه جنگ ستارگان ظاهر شد

کایرا در جنگ ستارگان: قسمت اول - تهدید شبح، نقش ملکه دروغین را بازی کرد، اما نقش او مخفی نگه داشته شد تا این غافلگیری افشا نشود.

ناتالی پورتمن نقش ملکه واقعی را بازی می‌کرد، اما در طول تبلیغات فیلم، بر این عقیده بود که او خودش قرار است نقش ملکه دروغین را بازی کند.

در طول فیلم‌برداری، این دو بازیگر هنگام گریم آن‌چنان شبیه به هم بودند که حتی مادران خودشان نمی‌توانستند آن‌ها را از هم تشخیص دهند.

9. او کالج را برای گرفتن یک نقش ترک کرد

وقتی او 16 ساله بود، کایرا برای تحصیل به کالج رفت، اما وقتی نقش لارا آنتوپووا در دکتر ژیواگو به او پیشنهاد شد، کالج را ترک کرد.

کایرا نایتلی دراین‌باره گفت: «من سه ماه کالج را امتحان کردم اما به‌شدت ناراضی بودم. فقط می‌خواستم بازی کنم. من مصمم بودم اما هیچ دوستی نداشتم و هرروز گریه می‌کردم.»

10. کایرا نایتلی در فیلم «جلیقه» مسمومیت غذایی داشت

چند روز قبل از تست بازی در نقش جکی پرایس در فیلم 2005، «جلیقه»، کایرا دچار مسمومیت غذایی شده بود.

علی‌رغم این او به تست بازی‌اش ادامه داد و سازندگان فیلم بازیگری او را تحسین کردند.

آن‌ها احساس کردند او واقعاً شخصیت جکی پرایس را مال خود کرده است، زنی با مشکلات زیاد و فقدان و درد که به‌طورکلی از نظر جسمی بیمار است.

11. کایرا نایتلی دارای عنوان دومین صدای جذاب بریتانیاست

در نظرسنجی موسسه سلطنتی نابینایان سلطنتی، به مناسبت 70 سالگی خدمات کتاب‌های گویای نابینایان کایرا به‌عنوان دومین صدای جذاب در بریتانیا انتخاب شد. سر شون کانری مقام اول را به دست آورد.

کایرا نایتلی 6

12. نایتلی با کلاکسون ازدواج کرده است

کایرا با جیمز رایتون ازدواج کرده است که به‌عنوان کیبوردنواز گروه موسیقی The Klaxons مشهور است.

این زوج از سال 2011 با یکدیگر آشنا شدند و در تاریخ 4 مه 2013 در یک مراسم ساده و صمیمی در جنوب فرانسه با هم ازدواج کردند.

آشنایی آن‌ها درحالی‌که هر دو بسیار مست بودند در مهمانی شام یک دوست مشترک اتفاق افتاد. آن‌ها یک سال بعد نامزد کردند.

13. کایرا نایتلی دارای عنوان پنجمین جوان نامزد اسکار

کایرا در 20 سالگی، پنجمین زن جوان در تاریخ اسکار بود که برای بازی در فیلم «غرور و تعصب» نامزد بهترین بازیگر زن شد.

کایرا نایتلی 5

14. او عاشق جمع‌آوری کفش است

او می‌گوید اگر یک جفت کفشی که ببیند و عاشقش بشود آن را می‌خرد، حتی اگر انداز‌ه‌اش نباشند!

15. قهرمان او جفری راش است

هنگام فیلم‌برداری «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه»، کایرا به‌شدت تحت تأثیر همبازی خود، «جفری راش» قرار گرفت و او را قهرمان خود خواند.

این دو از آن زمان دوستان نزدیک یکدیگر شده‌اند. او همچنین با سیه‌نا میلر که همراه او در فیلم «لبه عشق» بازی کرده و کری مولیگان که سر صحنه فیلم «غرور و تعصب» با او آشنا شده دوست است.

16. کایرا برای بازی در فیلم «شاه آرتور» (2004) آموزش‌های سختی دید

کایرا نایتلی چهار روز در هفته و به مدت سه ماه آموزش دید تا خود را برای نقش گینه ور آماده کند. او حدود دو ساعت وزنه‌برداری و سپس سه ساعت بوکس، مبارزه و اسب‌سواری انجام داد.

کایرا نایتلی 4

17. کایرا نایتلی یک تست بازیگری خجالت‌آور برای فیلم «شبح اپرا» داشت

کایرا گفت که تست بازیگری برای نقش کریستین در فیلم «شبح اپرا» شرم‌آورترین لحظه زندگی او بود؛ زیرا او می‌گوید می‌دانست نمی‌تواند اپرا بخواند. این نقش سرانجام به خواننده آموزش‌دیده اپرا، امی روسوم رسید.

18. جشن تولد 21 سالگی کایرا نایتلی ارزان نبود

هزینه این تولد چیزی حدود 30،000 پوند آب خورد و بازیگران، طراحان و تقریباً همه افراد مشهور در آن حضور داشتند!

19. لباس کایرا نایتلی لباس فیلم محبوب مردم

لباس مجلسی ساتن سبز که در فیلم کفاره (2007) به تن داشت، در نظرسنجی توسط Sky Movies و مجله In Style، در ژانویه 2008، به‌عنوان لباس محبوب فیلم محبوب مردم شناخته شد.

20. نقش‌های ازدست‌رفته کایرا نایتلی

  • کایرا برای نقش کیت میر در فیلم Ghost Seeker: Genesis در سال 2006 توسط نیل جیمز در نظر گرفته شد.
  • او فیلم‌نامه را دوست داشت، اما نتوانست آن را قبول کند زیرا برنامه فیلم‌برداری با فیلم‌برداری فیلم «دزدان دریایی کارائیب: در پایان جهان» هم‌زمان بود. او همچنین در سال 2007 برای نقش «آن» در فیلم «عصر» در نظر گرفته شد، اما دوباره برنامه او هماهنگ نشد.
  • او همچنین برای بازی در نقش اصلی زن در فیلم «خاطرات عجیب‌وغریب» (2011) مبارزه کرد اما در نهایت به امبر هرد باخت.
  • او در ابتدا در نقش «مری بولین» در فیلم «دختر دیگر بولین» (2008) انتخاب شد، اما قبل از فیلم‌برداری انصراف داد و به جای او اسکارلت جوهانسون انتخاب شد.
  • او همچنین برای نقش پگی کارتر در فیلم «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو» (2011) در نظر گرفته شد اما در نهایت هایلی اتول انتخاب شد.
  • او ابتدا در نقش «الیزا دولیتل» در «بانوی زیبای من» انتخاب شد، اما از این پروژه انصراف داد و این نقش به دوستش کری مولیگان رسید.
  • او برای نقش سلینا کایل / گربه‌-زن در «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (2012) در نظر گرفته شد، اما به جای او آن هاتاوی انتخاب شد.

منبع: somersetlive

ترجمه و تالیف: سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها