با مسمومیت غذایی در هواپیما چه کنیم؟

تصور کنید که در هواپیما نشسته اید و یک پرواز طولانی در پیش دارید. دچار مسمومیت غذایی هستید و دل درد و حالت تهوع هم دارید. در این حالت چه باید بکنید که در طول پرواز، دچار مشکل جدی نشوید؟ شرح حال یک مسافر هواپیما را که دارای مسمومیت غذایی است بشنوید و با راهکارهای او برای داشتن پروازی آرام آشنا شوید.

با مسمومیت غذایی در هواپیما چه کنیم؟

هفته گذشته که ساعت 4 صبح در اوساکای مکزیک از خواب بیدار شدم، درد شکم شدیدی داشتم. دوست داشتم در این شرایط، تمام روز را در اتاق هتل می ماندم ولی ساعت 6:50 دقیقه باید برای پروازم به نیویورک در فرودگاه بودم. جاده منتهی به فرودگاه نیز ناهموار بود در هر دست اندازی که ماشین قرار می گرفت، از شدت درد شکم به خودم می پیچیدم. سعی می کردم صداهایی که از روده هایم می آمد را نادیده بگیرم. وقتی گروه سه نفره ما به فرودگاه رسید کف فرودگاه نشستم تا همه چمدان هایشان را تحویل دهند...

اگر شما هم چنین موقعیتی را تجربه کرده اید احتمالا بخواهید پروازتان را تغییر دهید و اگر بتوانید حتما این کار را می کنید. ولی اگر نتوانستید بلیت پرواز بعدی را بگیرید و مجبور هستید با چنین شرایطی پرواز کنید، ما به شما می گوییم چه کاری انجام دهید تا بتوانید این سفر طولانی را سپری کنید.

داروهایتان را همراه خود ببرید

قبل از پروازتان حتما داروی «پپتو بیسمول» و یا جایگزین های آن را خریداری کنید و به همراه داشته باشید. اگر حالت اسهال شدید دارید «ایمودیوم» کارساز خواهد بود. ولی این نکته را در نظر داشته باشد که با مصرف داروهای ضداسهال، از مکانیسم طبیعی بدن برای دفع سموم و مواد زاید پیشگیری می کنید. پس بهتر است که به جای این قرص ها، از پوشک بزرگسالان استفاده کنید.هنگام سفر، داروهایتان را همراه خود ببرید

از مهماندار هواپیما کمک بخواهید

مهمانداران هواپیما همیشه بزرگترین کمک مسافران در پروازهای طولانی و سخت هستند. من در سفر 5 ساعته ام از مکزیکوسیتی به نیویورک شکم درد زیادی را داشتم. در هواپیما با ناراحتی زیادی به دنبال کیسه مخصوص تهوع می گشتم ولی پیدا نکردم. به یک مهماندار گفتم: «ببخشید، شما کیسه مخصوص تهوع دارید؟» خانمی که در صندلی وسط راهرو نشسته بود به سرعت ایستاد و گفت: «برو» و با دستش اشاره کرد. من به دنبال مهماندار به راه افتادم. او چند کیف کاغذی داد و به سمت دستشویی راهنمایی ام کرد. وقتی تمام ناهار آن روز را به بیرون ریختم، مهماندار به من گفت که همراه با او در پشت هواپیما بنشینم.

او از من پرسید: «چه خورده اید؟ از کی بیمار شدید؟» فکر می کرد از غذای هواپیما مسموم شده ام. او را مطئمن کردم که از غذای هواپیما نبود و از صبح بیماری را داشتم.

کمی به من آب جرقه دار و آب گرم به همراه لیمو داد و گفت هر زمانی که درد شکم دارد از این آب می نوشد. باقی ساعات آن پرواز مشقت بار و طولانی، او و سایر مهمانداران کمک کردند تا وقتی نیاز دارم هر چه زودتر به دستشویی برسم و زمانی که افراد دیگری پشت در دستشویی منتظر بودند به آنها می گفتند که اولویت با من است.

مهمانداران به من کمک کردند این سفر سخت و طاقت فرسا، برای من قابل تحمل باشد. هر دفعه که از کنار صندلی من عبور می کردند حال مرا جویا می شدند. وقتی احساس سرما کردم پتو دادند تا گرم شوم. گاهی هم سوال می کردند که آیا نیاز به پزشک دارم. البته در ارتفاع 30هزار پایی کار زیادی از دست مهمانداران برنمیامد ولی همین که برای دستشویی رفتن کمکم می کردند کمک خیلی بزرگی بود و مرا نجات می داد.

یک فنجان یخ بگیرید

به خاطر اسهال، تهوع و استفراغ، بدن شما دهیدراته خواهد شد و باید آب زیادی بنوشید. ولی اگر نتوانستید آب بنوشید از مهماندار بخواهید یک فنجان یخ برای شما بیاورد. با لیسیدن یخ، تا حدودی آب از دست رفته جبران خواهد شد.

غذای داخل هواپیما را نخورید

در زمان مسمویت غذایی، روده شما قادر نیست که غذا را هضم و جذب کند. البته من این موضوع را فراموش کردم و با دعوت مهماندار به خوردن کرپ و تخم مرغ، آن را قبول کردم و بلافاصله پس از اتمام غذا، به سمت دستشویی دویدم.

حتی اگر چندین روز از مسمومیت غذایی شما گذشته باشد در نظر داشته باشید غذایی که در هواپیما می خورید فیبر و روغن نداشته باشد. بهتر است از آجیل و خشکبار دوری کنید و به جای آن از موز، برنج، سس سیب و تست استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها