سامسونگ به فناوری سنسور تصویر فشرده ۲۰۰ مگاپیکسلی دست یافته است

امسونگ همچنان به پیشرفت‌ها در زمینه فناوری حسگر تصویر خود ادامه داده و آخرین هم نشان داده است که آخرین نسخه ۲۰۰ مگاپیکسلی سنسور تصاویر این شرکت، امکان کاهش ۲۰ درصدی سطح ماژول دوربین را فراهم می‌کند.

سامسونگ به فناوری سنسور تصویر فشرده ۲۰۰ مگاپیکسلی دست یافته است

این سیستم حتی به گوشی‌های هوشمند باریک‌تر هم امکان خواهد داد که از چنین سنسوری استفاده می‌کنند. در یک بیانیه، فروشنده ادعا کرده است که سنسور Isocell HP3 از کوچک‌ترین پیکسل‌های ۰.۵۶ میکرونی صنعتی برخوردار بوده و روی فرمت اپتیکال ۱/۱.۴ اینچی نصب می‌شود. اندازه پیکسل هم ۱۲ درصد کوچک‌تر از ۰.۶۴ میکرون قبلی است.

ییم جون سو که در تیم کسب و کاری این شرکت قرار دراد، می‌گوید که حسگر ارتقا یافته این امکان را به شرکت می‌دهد تا رزولوشن حماسی را فراتر از سطوح رفه‌ای برای کاربران دوربین گوشی‌های هوشمند ارائه کند. سنسور جدید از فوکوس خودکار سوپر QPD استفاده می‌کند که به تمام پیکسل‌های سنسور، قابلیت فوکوس خودکار را خواهد داد. سامسونگ خاطرنشان کرد که علاوه بر این، کاربران این امکان را خواهند داشت که ویدیوهایی با کیفیت 8K را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را بگیرند. این سیستم حداقل افت میدان دید را در هنگام فیلم‌برداری با کیفیت 8K خواهد داشت.

فناوری جدید سنسور دوربین

فناوری Tetra2pixel در نور کم، حسگر را قادر می‌سازد تا یک سنسور پیکسلی با اندازه بزرگ را شبیه‌سازی کند تا حتی در محیط‌های کم نور، عکس‌های روشن‌تر و زنده‌تری را داشته باشیم. نمونه‌های این سنسورها هم هم‌اکنون در سامسونگ موجود بوده و قرار است که تولید انبوه آن‌ها در سال جاری آغاز شود. این سنسورها در گوشی سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدیوی مانند گوشی شیائومی استفاده شده و به‌طور خاص در ابتدا برای محصولات پرچم‌دار در نظر گرفته شده است. سنسورها قابلیتی دارند که کیفیت عکس برداری و فیلم‌برداری را توسعه داده و بیشتر می‌توانند با سنسور آیفون 13 پرو مکس و دیگر محصولات شرکت اپل رقابت کنند.

گوشی‌های سامسونگ همواره از سنسورهای بزرگ با فناوری پیشرفته استفاده کرده و تقریبا بهترین کیفیت دوربین را حداقل در بین گوشی‌های اندرویدی داشتند. استفاده از سنسورهای با کیفیت به گوشی‌های میان رده این شرکت هم گسترش پیدا کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند با صرف هزینه پایین‌تری نسبت به گوشی‌های بالارده، به این کیفیت بالا دسترسی پیدا کنند. آیفون 13 پرو مکس هم در بین گوشی‌های iOS بیشترین کیفیت را برای ماژول دوربین اختصاصی اپل دارد و در سال جاری هم قرار است که اپل از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کند.


0E4FD6AF-3D42-4ED2-B2A9-8B2912B61C2C

اهمیت دوربین در گوشی‌های هوشمند

می‌دانیم که بسیاری از خریداران گوشی‌های هوشمند، به دوربین به‌عنوان اولویت اصلی خود نگاه می‌کنند. همه قرار نیست که اقدام به خرید دوربین‌های دیجیتالی حرفه‌ای یا بدون آینه کنند. بسیاری از مردم از گوشی هوشمند خود برای ثبت لحظات خوش یا ناراحت زندگی خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که از همان ابتدا،ِ دوربین گوشی‌های هوشمند در اهمیت اصلی ماجرا بوده و سازندگان تلاش می‌کنند که بیشترین میزان کیفیت را فراهم کنند. گوشی‌ها در ابتدا تنها از یک سنسور استفاده می‌کردند.

اما توسعه فناوری سبب شد که گوشی سامسونگ در کنار مدل‌های دیگری از برندهای دیگر، از سنسورهای چندگانه در ماژول دوربین خود استفاده می‌کنند. با این کار، امکان عکس برداری پرتره، اضافه کردن عمق به تصاویر و همچنین عکس برداری ماکرو فراهم می‌شد. بعدها هم سنسورها کیفیت بیشتری پیدا کرده و این کیفیت تا حد زیادی به دوربین‌های حرفه‌ای DSLR نزدیک‌تر شد. گوشی آیفون 13 پرو مکس به‌عنوان بهترین گوشی کنونی اپل، هم‌اکنون بالاترین کیفیت فیلم‌برداری و عکس برداری را داشته و چندین امکان نرم‌افزاری جالب مانند فیلم‌برداری سینماتیک را هم در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

فاکتورهای مهم دیگر

در انتخاب و خرید یک گوشی هوشمند، تنها سنسور دوربین نیز که در اهمیت اصلی ماجرا قرار بگیرد. بلکه مشخصات فنی دیگر هم باید مکملی برای دوربین خوب باشند. صفحه نمایش، نشان دهنده عکس‌ها و فیلم‌هایی است که با دوربین خود تهیه می‌کنید. اگر صفحه نمایش کیفیت و قدرت بالایی نداشته باشد، سنسور دوربین هم عملا خروجی خود را نمی‌تواند حداقل در یک گوشی به نمایش گذارد. گوشی‌های هوشمند امروزی مانند آیفون 13 پرو مکس از صفحه نمایش اولد استفاده کرده و بهترین میزان کیفیت را نمایش می‌دهد. سامسونگ هم به‌عنوان تولید کننده بهترین صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، همواره در این زمینه دست بالاتر را داشته است.

مدل‌های مختلف گوشی سامسونگ از صفحه نمایشی با رزولوشن بالا و پنل با کیفیت استفاده کرده و سعی می‌کند که رنگ‌ها را پویاتر و زنده‌تر به نمایش گذارد. نسخه‌های پرچم‌دار گوشی سامسونگ هم‌اکنون رزولوشن بالای WQHD+ را داشته و بیشترین میزان روشنایی صفحه را هم فراهم می‌کنند. در کیفیت صفحه نمایش یک گوشی هوشمند، همواره روشنایی در مرکز توجه قرار دهد. روشنایی کمک می‌کند که در بیرون از منزل، دید آسان‌تری نسبت به صفحه نمایش داشته باشید. هر چه قدر که میزان نیت صفحه نمایش بالاتر باشد، روشنایی هم بهتر است.

۳

خرید گوشی از مقداد آی تی

مقداد آی تی به‌عنوان یک فروشگاه آنلاین معتبر، اقدام به فروش گوشی شیائومی و دیگر مدل‌ها از برندهای مختلف می‌کند. تنوع گوشی‌های ارائه شده در سایت بسیار بالا هستند و شما نیز می‌توانید بر حسب نیاز و بودجه خود به سراغ‌شان بروید. گوشی سامسونگ و اپل همواره مورد اعتماد بوده و به دلیل سال‌ها سابقه در تولید، محصولاتی را روانه بازار می‌کنند که کم نظیر بوده و در رقابت با همدیگر هستند. شما هم می‌توانید به سراغ این برندها رفته و محصول مدنظر خود را انتخاب کنید. گوشی شیائومی هم اخیرا قصد دارد که به این دو بپیوندد.

فراموش نکنید که گوشی شیائومی همواره به دلیل قیمت پایین و مشخصات فنی بالا شناخته شده و کسانی که قصد خرج پول کمتری را دارند، محصولات جالبی را می‌توانند از شیائومی دریافت کنند. اپل هم با سری گوشی‌های آیفون خود، در رقابت مستقیم با گوشی‌های اندرویدی قرار دارد. محصولی مانند آیفون 13 پرو مکس که بزرگ‌ترین و بهترین گوشی این سری محصولات اپل است، از تراشه قدرتمند A15 در کنار سنسور دوربین سه گانه ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و به‌عنوان یک خرید قابل اعتماد می‌توانید روی آن حساب باز کنید. این گوشی تا ۷ سال آپدیت‌های رسمی iOS را هم دریافت خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها