ورزش روسیه از تمام عرصه‌ها حذف شد

بنابر حکم IOC ورزشکاران روسیه از تمام مسابقات جهانی حذف شدند.

ورزش روسیه از تمام عرصه‌ها حذف شد

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه گاردین نوشت:

سر کریگ ریدی هشدار داده است که روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین با محرومیت از المپیک پاریس روبرو است.

 ریدی، یکی از چهره های تاثیرگذار کمیته بین المللی المپیک برای نزدیک به 30 سال، معتقد است که احتمال کمی وجود دارد که روسیه و بلاروس به زودی به ورزش بین المللی بازگردند. از جمله می‌توان به مسابقات مقدماتی و انتخابی المپیک 2024 اشاره کرد.

 ریدی، که ریاست آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ را هنگام تحقیق درباره دوپینگ روسیه بر عهده داشت، گفت که موضوع مشارکت روسیه در پاریس اکنون "سوال 64000 دلاری" است.

 وی افزود: می ترسم تصمیمی در مورد اتفاقاتی که برای هر یک از این دو کشور می افتد گرفته شود.  و حدس من این است که احساس عمومی این است که آنها نباید واجد شرایط باشند.

 این موضوع در فوریه توسط IOC تعیین شد، زمانی که توصیه کرد ورزشکاران روسی و بلاروسی باید از رقابت در رویدادهای بین المللی خودداری کنند،به منظور محافظت از یکپارچگی مسابقات ورزشی جهانی و برای ایمنی همه شرکت کنندگان.

 ریدی گفت که با گذشت بیش از چهار ماه، این دیدگاه همچنان به طور گسترده ای مشترک بود.  استثناهای نادر دوچرخه‌سواری، جودو و تنیس بوده‌اند که به روس‌ها اجازه می‌دهند به صورت انفرادی در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند، اگرچه ویمبلدون هم ممنوعیتی را وضع کرده است.

 او گفت: «با این حال، مشکل اکنون پیش می‌آید که تقریباً دو سال قبل از بازی‌ها، دوره مقدماتی آن‌طور که فدراسیون‌های بین‌المللی و IOC تعیین کرده‌اند آغاز می‌شود.»  بنابراین یک مسئله واقعی برای فدراسیون‌ها وجود دارد که دستورالعمل روشنی دارند و با آن موافقت کرده‌اند که از روس‌ها و بلاروس‌ها برای شرکت در رویدادها دعوت نمی‌کنند.

 ریدی، که زندگی نامه او با نام «ارائه رویای المپیک لندن: زندگی طولانی در ورزش - نکات مهم و بحران» هفته گذشته منتشر شد، گفت که ورود روس‌ها به مسابقات مقدماتی پس از شروع آنها دشوار خواهد بود.  گفتن "همه شما که اکنون واجد شرایط شده اید، ما قوانین را تغییر داده ایم" بازگشت این ۲ کشور در نیمه راه بسیار دشوار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها