مارین لوپن به اختلاس ۱۳۷ هزار یورو متهم شد

مارین لوپن به اختلاس ۱۳۷ هزار یورو متهم شد

مارین لوپن به اختلاس ۱۳۷ هزار یورو متهم شد

دویچه وله نوشت؛ در آستانه برگزاری مناظره تلویزیونی دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، اتحادیه اروپا مارین لوپن ر ا به اختلاس ١٣٧ هزار یورو متهم کرد. گفتە می‌شود کە او این مبلغ را برای مصارف شخصی هزینه کردە است.

دفتر مبارزه با فساد مالی اتحادیه اروپا، مارین لوپن نامزد حزب راست افراطی "اجتماع ملی" فرانسه را به اختلاس حدود ١٣٧ هزار یورو از بودجه اتحادیه اروپا متهم کرد.

 

به گزارش نشریه اشپیگل، او متهم شدە کە در دوران عضویت خود در پارلمان اروپا بین سال‌های ٢٠٠۴ تا ٢٠١٧ این مبلغ را برای مصارف شخصی به‌کار برده است.

 

گفته می‌شود که لوپن اعضای حزب خودش را تحت مشاغل ساختگی هم‌چون دستیار، در پارلمان اروپا به کار گرفتە است.

 

سه عضو سابق دیگر پارلمان اروپا، از جمله ژان ماری لوپن، پدر مارین لوپن نیز با اتهامات مشابه مواجه شدەاند.

یکی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا روز یک‌شنبه ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) به خبرگزاری فرانسه گفت، در مجموع مبلغ حدود ۶١٧ هزار یورو حیف و میل شدە است.

دادستان پاریس هم در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تایید کردە که این گزارش را در ١١ مارس دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

وکیل مارین لوپن طرح این اتهامات را رد کردە و گفتە است کە موکلش این "اتهامات ساختگی" را نمی‌پذیرد.

 

مارین لوپن در حالی با این اتهام مواجه شدە کە تنها چند روز دیگر در ٢۴ آوریل، دور دوم انتخابات فرانسه برگزار خواهد شد و قبل از آن باید در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی بە مناظره ماکرون رئیس‌جمهوری فعلی و رقیب خود برود.

در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه ، نامزد حزب راست افراطی حدود ۲۳ درصد آرا را کسب کرد و با امانوئل مکرون (حدود ۲۸ درصد) به دور دوم انتخابات راه یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها