مقامات عربستان اعلام کردند

خداحافظی با تست کرونا و گواهی واکسن

با کاهش آمار ابتلا به کرونا،تست منفی کرونا و گواهی واکسن برای حج امسال الزامی نیست و محدودیت ها لغو شد.

خداحافظی با تست کرونا و گواهی واکسن

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه عکاظ نوشت:

به گفته یک مقام عربستان سعودی، رزرو مجوز برای انجام عمره در مسجد الحرام در عربستان سعودی در ماه رمضان از اکنون انجام می‌شود. ماه رمضان امسال که قرار است از اواسط ماه فروردین آغاز شود، فصل اوج عمره است.

 هشام سعید، سخنگوی وزارت حج و عمره گفت: «گزارش‌های منتشر شده مبنی بر تکمیل رزرو عمره ماه مبارک رمضان صحت ندارد».

مقامات عربستان سعودی اخیراً محدودیت های کرونایی را کاهش داده است. وزارت حج و عمره حکم محدودیت حضور افراد در مسجد الحرام در مکه و زیارت مسجد النبی در مدینه را لغو کرده است. این وزارتخانه هفته گذشته گفت که چک ایمن سازی برای ورود به هر دو مکان مقدس برای همه نمازگزاران لغو شده و همچنین ارائه نتیجه آزمایش PCR منفی برای ورود به هر دو مکان مقدس نیز لغو شده است.

روزنامه عکاظ گزارش داد زوار واکسینه نشده یا نیمه واکسینه شده اکنون می توانند تحت شرایط خاصی در مسجد جامع عمره یا زیارت کوچکتر انجام دهند.

این روزنامه همچنین می‌افزاید که حجاج مجاز به اقامه نماز در مسجد الحرام و مسجد النبی هستند، مشروط بر اینکه مبتلا به کووید-19 نباشند یا با افراد دیگری که آزمایش آنها مثبت بوده تماس نداشته باشند.

هفته گذشته، عربستان سعودی اکثر محدودیت‌های کرونایی را لغو کرد زیرا آمار ابتلا به ویروس به طور قابل توجهی در این کشور کاهش یافته و عربستان در آستانه پایان کرونا قرار گرفته است.

این محدودیت‌ها شامل کنار گذاشتن فاصله فیزیکی میان نمازگزاران در مسجد جامع و مسجد النبی بود.  با این حال، نمازگزاران موظف به همراه داشتن ماسک هستند.

مقامات سعودی همچنین آزمایش تست منفی کرونا و همچنین قرنطینه سازمانی و خانگی را برای ورود به این کشور لغو کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها