با تصمیم ستاد ملی کرونا

اماکن مذهبی بازگشایی می شود

رئیس جمهور درباره تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا گفت: در هر استان و شهرستانی که در وضعیت سفید قرار گرفت بلافاصله همه اماکن و بقاع مذهبی در آن جا بازگشایی می‌شود. درباره وضعیت فعالیت پاساژها در مناطق گرمسیر هم تصمیم گرفته شد تا برای آنکه آنها در مضیقه نباشند، استانداران مجازند ساعت کار پاساژها را تا ساعت ۲۰ افزایش دهند.

اماکن مذهبی بازگشایی می شود

رییس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ماه رمضان ماه انس با قرآن و کمک به دیگران است، اظهار کرد: در این ماه با توجه به سختی هایی که برای اقشار آسیب پذیر است و همچنین با توجه به اینکه پویش هایی از طرف مردم و خیرین و هیئات و نیروهای مسلح آغاز شده، همه کمک کنیم که سفره مردم بی افطار نماند.

وی با اشاره به شرایط بازگشایی اماکن مذهبی در کشور ادامه داد: فعلا در این جلسه راجع به اماکن مذهبی و نماز جماعت بحث کردیم و در هفته های آینده درباره موضوعات دیگر در مناطق مختلف تصمیم‌گیری خواهیم کرد؛ در این بررسی جدید به این نتیجه رسیدیم که هر استان و شهرستان که سفید شد بلافاصله همه اماکن و بقاع مذهبی در آن جا بازگشایی می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز تعداد مناطق سفید کشور بالای صد است، اظهار کرد: بعد از اعلام اسامی این شهرها آنها می‌توانند مساجد خود را با رعایت پروتکل ها باز کنند و نماز جمعه در این شهرها با رعایت مسائل مربوطه برگزار شود.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز راجع به مترو و اتوبوس نیز بحث شد؛ با توجه به اینکه معمولا فاصله های اعلامی در زمانهای شلوغی خیلی مراعات نمیشود، قرار شد که روی ماسک و دستکش تاکید کنیم؛ وزارت بهداشت اعلام خواهد کرد که از چه روزی داشتن ماسک برای استفاده از مترو و اتوبوس ضروری است. همچنین درباره وضعیت فعالیت پاساژها در مناطق گرمسیر تصمیم گرفته شد تا برای آنکه آنها در مضیقه نباشند، استانداران مجازند ساعت کار پاساژها را تا ساعت ۲۰ افزایش دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها