بازیگری که رئیس جمهور محبوب اوکراین شد!

از ولادیمیر زلنسکی، بازیگری که رئیس جمهور محبوب اوکراین شد، چه می‌دانید؟

بازیگری که رئیس جمهور محبوب اوکراین شد!

بازیگری که رئیس جمهور محبوب اوکراین شد! 

زلنسکی که به عنوان کمدین و تهیه کننده در عرصه هنری اوکراین فعالیت داشت در ۲۰۱۵ میلادی با بازی در مجموعه تلویزیونی طنزی با عنوان «خادم ملت» خود را به اوج محبوبیت رساند. 

او در این مجموعه تلویزیونی در نقش یک معلم تاریخ ساده به رئیس‌جمهور کشور تبدیل شد که در این نقش تصادفی می‌بایست با فساد فراگیر در دستگاه‌های دولتی با درون مایه طنز، مبارزه کند. بعد از آن بود که سودای سیاست در سرش افتاد. 

زلنسکی در ۲۰۱۸ میلادی با کمک همکارانش حزب «خادم ملت» را تاسیس کرد و با شعار مبارزه با فساد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین شد.  زلنسکی در دوره ریاست‌جمهوری خود تا به امروز همواره سعی کرده تا مردم اوکراین را امیدوار نگه دارد و نشان دهد که می‌خواهد با فساد مبارزه کند و همراه مردم است. 

بخشی از تحقیقات موسوم به «اسناد پاندورا» که در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی انتشار یافت، مشخص شد که همزمان با انتخاب زلنسکی در سال ۲۰۱۹، او و شرکای تجاری‌اش از یک برخی از شرکت‌های تلویزیونی مرتبط برای خرید املاک گران قیمت در لندن استفاده کرده‌اند. اما این در حالیست که زلنسکی دست داشتن خودش یا همکارانش را در چنین پولشویی رد کرد. همه اینها باعث شد تا محبوبیت زلنسکی کاهش یابد.

اما بزرگترین بحران برای زلنسکی در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ میلادی اتفاق افتاد و آن هنگامی بود که ولادیمیر پوتین ئیس‌جمهوری روسیه دستور پیشروی نیروهای خود به سوی کی‌یف پایتخت اوکراین را صادر کرد. 

زلنسکی امید خود را به کمک غرب و ناتو بسته بود اما هیچ کدام از کشورهای غربی تا امروز با توجه به اینکه اوکراین در ناتو عضویت ندارد،از لحاظ نظامی وارد این منازعه نشدند و تنها به ارسال برخی کمک‌های نظامی و همین طور ابزار تحریمی علیه روسیه بسنده کردند./ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها