تحریم و حمله نظامی از گزینه‌های آمریکا 

جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده، گفت بر این باور است که روسیه می‌تواند «در هر زمانی» حمله کند. جانسون نیز به بی‌بی‌سی گفت: تحریم‌ها ممکن است برای بازدارندگی یک بازیگر غیرمنطقی کافی نباشند.

تحریم و حمله نظامی از گزینه‌های آمریکا 

تحریم و حمله نظامی از گزینه‌های آمریکا 

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

وزیر دفاع بلاروس گفت: روسیه و بلاروس رزمایش‌های نظامی را که قرار بود روز یکشنبه به پایان برسد را با هدف تشدید فشار فشارها بر اوکراین را تمدید می‌کنند، زیرا رهبران غربی درباره حمله قریب‌الوقوع روسیه هشدار می‌دهند. 

 وزیر دفاع بلاروس گفت این تصمیم «در ارتباط با افزایش فعالیت‌های نظامی در نزدیکی مرزهای خارجی» روسیه و بلاروس و به دلیل افزایش تنش در منطقه دونباس در شرق اوکراین اتخاذ شده است.

 ناتو می گوید روسیه تا 30000 سرباز در بلاروس دارد و می تواند از آنها به عنوان بخشی از یک نیروی متجاوز برای حمله به اوکراین استفاده کند، اگرچه مسکو چنین قصدی را رد می کند.

 بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه در بی‌بی‌سی پخش شد، گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس کرملین ممکن است منطقی فکر نکند، بنابراین تهدید تحریم‌ها ممکن است برای جلوگیری از تهاجم روسیه به اوکراین کافی نباشد.

 جانسون به بی‌بی‌سی گفت: «تحریم‌ها ممکن است برای بازدارندگی یک بازیگر غیرمنطقی کافی نباشند و ما در حال حاضر باید بپذیریم که ولادیمیر پوتین احتمالاً به طور غیرمنطقی درباره این موضوع فکر می‌کند و فاجعه را در پیش نمی‌بیند.»

 یک خبرنگار رویترز گفت که انفجارها در مرکز دونتسک، شهری در شرق منطقه دونباس که توسط جدایی طلبان مورد حمایت روسیه کنترل می شود، شنیده شد، علاوه بر گلوله‌باران‌های شدید سایر نقاط منطقه در اوایل روز  پیام‌های اس ام اس ارسال شده به ساکنان دونتسک از مردان خواسته بود تا برای انجام وظیفه نظامی خود را معرفی کنند.

 

با نگرانی غرب از افزایش احتمال جنگ، جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده، گفت بر این باور است که روسیه می‌تواند «در هر زمانی» حمله کند، علی‌رغم تضمین‌های کرملین مبنی بر اینکه برخی از نیروها پس از تمرین‌های نظامی به پایگاه‌های دائمی خود باز می‌گردند.

 یک دیپلمات روسی در سازمان ملل گفت هیچ کس نباید به روسیه بگوید که کجا و چه زمانی تمرینات نظامی را برگزار کند، و افزود که نمی‌توان به ارزیابی های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس اعتماد کرد و به اشتباهات پیش از جنگ در عراق اشاره کرد. 

 وزرای خارجه گروه کشورهای ثروتمند G7 روز شنبه گفتند که هیچ مدرکی در مورد کاهش فعالیت های نظامی روسیه در این منطقه ندیده‌اند و به شدت نگران این وضعیت هستند.

 روسیه چندین ماه پیش دستور تجهیز نظامی را صادر کرد و در عین حال از ناتو خواست تا از پیوستن اوکراین به این ائتلاف جلوگیری کند.  این سازمان می گوید هشدارهای غرب مبنی بر برنامه ریزی برای حمله به اوکراین هیستریک و خطرناک است.

 با این حال، در صورت عدم برآورده شدن خواسته ها از جمله عقب نشینی ناتو از شرق اروپا، نسبت به اقدامات نامشخص «نظامی-فنی» هشدار داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها