پایان کرونا در شرق آسیا؛قرنطینه شهر 4 میلیون نفری در چین!

ژاپن،کره جنوبی و استرالیا کرونا را شکست دادند اما همزمان با این اتفاق شهرهای مختلف چین یکی پس از دیگری قرنطینه می شوند.

پایان کرونا در شرق آسیا؛قرنطینه شهر 4 میلیون نفری در چین!

به گزارش مستقل آنلاین دفتر سی ان ان در هنگ کنگ در گزارشی تفصیلی نوشت:

از استرالیا تا کره جنوبی و در سراسر آسیا و اقیانوسیه، آخرین سنگرهای مبارزه با کرونا جمع می شوند و محدودیت ها یکی پس از دیگری کاهش یافته و مرزها را باز می شوند، زیرا تمام منطقه شرق آسیا برای زندگی با ویروس و غلبه بر آن آماده می شود - به جز یک کشور بزرگ.

 

چین، کشوری که نزدیک به دو سال پیش برای اولین بار کووید-19 در آن شناسایی شد، مصمم به از بین بردن ویروس در داخل مرزهای خود است و مقامات آنجا هیچ نشانه ای از عقب نشینی نشان نمی دهند.

علیرغم واکسیناسیون کامل بیش از 75 درصد از جمعیت خود، چین به استراتژی سختگیرانه خود برای مقابله با کووید؛ از جمله مرزهای بسته، اقدامات قرنطینه طولانی مدت برای همه ورودی‌های بین‌المللی و قرنطینه‌های محلی در هنگام شیوع، پایبند است.

روز سه شنبه، شهر شمال غربی لانژو، با جمعیت بیش از 4 میلیون نفر، پس از گزارش تنها 6 مورد جدید روزانه کووید-19 در آنجا، قرنطینه شد. تا به امروز، لانژو 68 مورد مرتبط با جدیدترین شیوع را ثبت کرده است.

و به نظر می رسد که این رویکرد طی 1 ماه آینده باقی خواهد ماند. اگرچه برخی از مقامات بهداشتی چین پیشنهاد کرده‌اند که پس از رسیدن نرخ واکسیناسیون به 85 درصد، رفع موقت یا نسبی محدودیت ها انجام شود، تحلیل‌گران می‌گویند بعید است که اکثر محدودیت‌ها در 12 ماه آینده کاهش یابد. با این حال، در همسایگان چین در آسیا و اقیانوسیه، اوضاع بسیار متفاوت است.

از دوشنبه، کره جنوبی با وجود هزاران مورد تایید شده جدید هر هفته، زندگی با این ویروس را آغاز خواهد کرد. اقدامات جدید به حداکثر 10 نفر اجازه می دهد تا در تجمعات در سراسر کشور حضور یابند، در حالی که اکثر مشاغل مجاز خواهند بود با پایان منع رفت و آمد به طور کامل بازگشایی شوند.

و در توکیو، پایتخت ژاپن، با وجود صدها مورد جدید در سراسر کشور هر روز، مقررات منع رفت و آمد برای کافه‌ها و رستوران‌ها در پایان ماه گذشته لغو شد.

در حالی که ژاپن و کره جنوبی هر دو به کنترل های مرزی سختگیرانه خود از جمله قرنطینه برای اکثر مسافران بین المللی ادامه می دهند، از روز دوشنبه تایلند پذیرای بازدیدکنندگان از 63 کشور خواهد بود، به این شرط که بتوانند ثابت کنند که کاملاً واکسینه شده اند و آزمایش کووید-19 آنها منفی شده است.

و از روز دوشنبه، استرالیا نیز بازگشایی بخشی از مرزهای خود را به روی شهروندانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، آغاز می‌کند و به مقررات ورود و خروج سخت‌گیرانه‌ای که تقریباً دو سال است خانواده‌ها را از هم جدا کرده است، پایان می‌دهد.

بیشتر این امر به دلیل نرخ بالای واکسیناسیون در سراسر آسیا و اقیانوسیه است. علیرغم شروع کندی که در آغاز واکسیناسیون وجود داشت، کشورهایی از جمله استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور اکنون در بین کشورهایی هستند که سرانه واکسینه شده .

اما چین هیچ نشانه ای از کاهش رویکرد سختگیرانه خود در قبال کووید-19 نشان نمی دهد.

در حال حاضر، مرزهای چین عمدتا بسته است و سفرهای هوایی به شدت کاهش یافته و دانشجویان و گردشگران خارجی از ورود منع شده اند. شهروندان چینی و برخی دیگر از بازدیدکنندگان بین المللی می توانند وارد شوند، اما باید حداقل دو هفته قرنطینه شوند. در داخل کشور، حتی تعداد کمی از موارد در یک شهر منجر به قرنطینه سریع و گسترده می شود.

بخشی از دلیل عدم تمایل چین به بازگشایی مرزهای خود، بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن است که قرار است در ماه فوریه آغاز شود. پس از مشاهده هرج و مرج و به تعویق انداختن بازی های المپیک تابستانی 2020 توکیو، بعید است که دولت چین خواهان تکرار آن باشد.

اما به گفته استیون تسانگ، مدیر موسسه SOAS چین، بازی‌های المپیک زمستانی 2022 تنها رویداد مهمی نیست که در سال آینده در استراتژی پکن نقش دارد. در نوامبر، حزب کمونیست چین بیستمین کنگره خود را برگزار خواهد کرد، یک نشست گسترده که هر 10 سال دو بار با حضور مقامات ارشد این کشور برگزار می شود که انتظار می رود رئیس جمهور شی جین پینگ برای سومین دوره ریاست جمهوری خود را تثبیت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها