پکن باز هم به دلیل کرونا تعطیل شد

سویه جدید کرونا این بار به زادگاه خود کشور چین بازگشته است و موجب نگرانی مجدد جهان شده است.

پکن باز هم به دلیل کرونا تعطیل شد

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

شهر پکن خواستار تزریق واکسن تقویت کننده کووید-19 برای برخی از مشاغل کلیدی است، و آن را به اولین کلان شهر چین تبدیل می کند که به طور علنی دستور تقویت را صادر کرده است. زیرا این کشور مجددا در شرایط مبارزه با شیوع نوع دلتا بیماری کرونا قرار گرفته است.

 چین با واکسینه کردن حدود 76 درصد از جمعیت 1.41 میلیاردی خود با دوزهای تقویتی تا 23 اکتبر، افراد واجد شرایط را تحت فشار قرار داد تا که برای تقویت ایمنی، تزریق اضافی دریافت کنند.

دینگ شنگ، معاون کمیسیون مسکن و توسعه شهری-روستایی پکن، روز پنجشنبه گفت، کارگران کلیدی کارگاه‌های ساختمانی، از جمله آشپز، نگهبانان و پرسنل نظافت، تنها در صورتی می‌توانند در مشاغل خود بمانند که دوز تقویتی را دریافت کرده باشند.

 دینگ گفت: باید به وضعیت واکسیناسیون کارکنان تازه استخدام شده توجه زیادی داشته باشیم و مطمئن شویم که همه افراد واجد شرایط واکسینه شده اند.

بسیاری از مقامات محلی از «کسانی که باید واکسینه شوند» بدون اینکه عواقب عدم دریافت واکسن را برای عموم مردم روشن کنند خواسته‌اند که حتما دوز تقویت‌کننده را دریافت کنند.

 شهر پکن  عدم تحمل خود را در برابر ویروس افزایش داده است زیرا نگرانی ها از اینکه آیا می تواند با خیال راحت میزبان بازی های المپیک زمستانی 2022 باشد افزایش یافته است.

تنها با 23 مورد ابتلا در پکن بین 19 تا 27 اکتبر، مقامات شهر به سرعت مجتمع های مسکونی در معرض خطر را مسدود کردند، برخی از مدارس و مشاغل را تعطیل شد و ماراتن سالانه خود را به تعویق انداختند و رستوران ها و کلینیک هایی را که قوانین کووید را زیر پا می گذاشتند تعطیل کرد.

مجموعه ای از آزمون های زبان خارجی که قبلاً بین 30 اکتبر تا نوامبر برنامه ریزی شده بود به دلیل اینکه  وزارت آموزش چین روز پنجشنبه اعلام کرد 30 نفر در شهر پکن به کرونا مبتلا شده اند، لغو شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها