سویه جدید کرونا در آستانه ورود از روسیه به ایران

گزارش حاکی از این است که ابتلا به کرونا در روسیه و همسایه های آن شدت یافته و به دلیل جهش های جدید ویروس کرونا وضعیت نگران کننده اعلام شده است.

سویه جدید کرونا در آستانه ورود از روسیه به ایران

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز در گزارشی فوری نوشت:تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که تاکنون در شرق اروپا ثبت شده است روز یکشنبه از مرز 20 میلیون نفر گذشت ، زیرا این منطقه با بدترین وضعیت شیوع از زمان شروع همه گیری و آغاز واکسیناسیون مواجه شده است.

 کشورهای این منطقه دارای پایین ترین میزان واکسیناسیون در اروپا هستند ، به طوری که کمتر از نیمی از مردم اروپای شرقی یک دوز واکسن را دریافت کرده اند.

 بر اساس داده ها ، در مجارستان 62 درصد از جمعیت این کشور حداقل یک دوز واکسن را در دریافت کرده اند که این بالاترین آمار این کشورها است ، در حالی که در اوکراین تنها 19 درصد از شهروندان این کشور واکسن زده اند.

 داده های رویترز تا روز جمعه نشان داد میزان مبتلایان جدید در منطقه به طور مداوم افزایش یافته است و اکنون به طور متوسط روزانه بیش از 83،700 مورد جدید ، بالاترین سطح از نوامبر سال گذشته است.  اگرچه این کشور تنها 4 درصد از جمعیت جهان را دارد و اروپای شرقی تقریباً 20 درصد از کل موارد جدید گزارش شده در سطح جهان را تشکیل می دهد.

بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز ، سه کشور از پنج کشور اصلی که بیشترین مرگ و میر را در جهان گزارش کرده اند در شرق اروپا هستند: روسیه ، اوکراین و رومانی.

 مایک رایان ، مدیر اورژانس سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه گفت ، اجتماعات فراوان بدون رعایت پروتکل ها پس از برداشته شدن محدودیت ها همزمان با فرا رسیدن زمستان باعث افزایش ابتلا به COVID-19 در این کشورها شده است.

با تشدید موج ابتلا ، بسیاری از مردم شرق اروپا بین ممانعت و یا پشیمانی از عدم واکسیناسیون دچار اختلاف شده اند! صدها نفر در صوفیه و دیگر شهرها در اعتراض به کارت واکسن که از روز پنجشنبه اجباری شده است اعتراض کردند.بر این اساس دسترسی به بسیاری از فضاهای عمومی داخلی برای افرادی که واکسینه شده اند محدود شده است.

 نظرسنجی کمیسیون اروپا ، یوروبارومتر ، نشان داد که حداقل یک نفر از هر سه نفر در کشورهای در شرق اتحادیه اروپا به سیستم بهداشتی کشور خود اعتماد ندارند ، در حالی که میانگین در حوزه یورو 18 درصد است. 

 بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز ، بیش از 40 درصد از موارد جدید گزارش شده در شرق اروپا در روسیه بوده است و تست کرونای 120 نفر در هر پنج دقیقه مثبت اعلام شده است.  میخائیل موراشکو ، وزیر بهداشت روسیه روز چهارشنبه گفت که سیستم مراقبت های بهداشتی کشور تحت فشار زیادی قرار گرفته است.  این کشور روز جمعه برای چهارمین روز متوالی مرگ و میر ناشی از کووید را ثبت کرد. تاکنون ، روسیه حدود 36 درصد از جمعیت خود را با تنها با یک واکسن واکسینه کرده است.

 مسکو ، پرجمعیت ترین شهر و پایتخت این کشور ، هفته آینده همه مشاغل به جز فروشگاه های ضروری مانند سوپر مارکت ها و داروخانه ها را تعطیل می کند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود. 

 داده های وزارت بهداشت اسلواکی روز چهارشنبه نشان داد در 19 اکتبر 3480 مورد جدید COVID-19 در این کشور گزارش شده است که بالاترین آمار روزانه از ماه مارس(اسفند-فروردین) است.  این کشور دارای یکی از پایین ترین آمار واکسیناسیون در اتحادیه اروپا است و این مساله باعث افزایش ابتلا نسبت به برخی از کشورهای همسایه شده است. 

 در رومانی ، بیمارستان ها تا نقطه شکست رسیده اند و تخت های اضطراری به طور کامل در سراسر کشور اشغال شده است.  سردخانه ها نیز با تمام ظرفیت کار می کردند.  این کشور روز سه شنبه تعداد بی سابقه مرگ و میر و عفونت های ناشی از کروناویروس را ثبت کرد.  این ویروس در کشوری که میزان واکسیناسیون در آن کم است به طور متوسط هر پنج دقیقه یک نفر را می کشد. 

 اوکراین روز جمعه برای دومین روز متوالی بالاترین رکورد روزانه ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن را ثبت کرد.  همچنین وضعیت اضطراری را تمدید کرد که به مقامات اجازه می دهد تا پایان سال برای مهار عفونت ها محدودیت وضع کنند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها