طرح صندوق بین‌المللی پول برای پایان کرونا

صندوق بین‌المللی پول پیشنهاد کرده با طرحی ۵۰ میلیارد دلاری ممکن است همه‌گیری کرونا در جهان پایان یابد.

طرح صندوق بین‌المللی پول برای پایان کرونا

بر اساس این طرح، دست‌کم ۴۰ درصد جمعیت جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ و دست‌کم ۶۰ درصد دیگر تا نیمه اول سال آینده میلادی (۲۰۲۲) باید واکسینه شوند.صندوق بین‌المللی پول می‌گوید با عملی شدن چنین طرحی، به دلیل از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی ۹۰۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ میلادی به اقتصاد جهان تزریق خواهد شد که قدرت‌های بزرگ اقتصاد جهان از آن منفعت بیشتری خواهند برد.

پیشنهاد صندوق بین‌المللی پول در اجلاسی در رم به میزبانی اتحادیه اروپا مطرح شده؛ جایی که نمایندگان بیست اقتصاد برتر دنیا و روسای سازمان‌های بزرگ جهان در آن حضور داشتند.

در این اجلاس اتحادیه اروپا گفته است دست‌کم ۱۰۰ میلیون دوز واکسن اهدا می‌کند و در مراکز تولید واکسن در آفریقا سرمایه‌گذاری خواهد کرد؛ آمریکا هم وعده داده مشارکت بیشتری در اهدای واکسن به سایر کشورها داشته باشد.

تولیدکنندگان عمده واکسن جهان گفته‌اند میلیاردها دوز واکسن با قیمت پائین عرضه خواهند کرد.

از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹، بیش از ۳/۵ میلیون نفر در جهان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند؛ این نهاد وابسته به سازمان ملل پیش‌بینی کرده چشم‌انداز "ناعادلانه" بهداشتی-پزشکی در سال ۲۰۲۲ هم ادامه یابد که "خطرات شدیدتری را متوجه جهان خواهد کرد."

کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول از کشورهای ثروتمندتر در جهان خواسته مشارکت خود را برای کمک به کشورهای با توان پائین اقتصادی افزایش دهند تا زودتر این همه‌گیری به پایان برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها