پیام‌های ضد و نقیض از واشنگتن

سیاست گیج

مستقل‌آنلاین/ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد که تحریم‌هایی علیه «آیت‌الله خامنه‌ای» و دفتر ایشان وضع کرده است.

سیاست گیج

«استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز با طرح این ادعا که تحریم‌های آمریکا علیه ایران، میلیاردها دلار از دارایی‌های ایران را مسدود کرده است گفت که آمریکا «امیرعلی حاجی‌زاده»، «علیرضا تنگسیری» و «محمد پاکپور» به ترتیب فرماندهان نیروی هوافضا، دریایی و زمینی سپاه و نیز «عباس غلام‌شاهی»، «رمضان زیراهی»، «یدالله بادین»، «منصور روانکار» و «علی عظمایی» به ترتیب فرماندهان منطقه یکم، دوم، سوم، چهارم و پنجم نیروی دریایی سپاه را تحریم کرده است. «منوچین» همچنین گفت که قرار است «محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران نیز تحریم شود.

تحریم رهبری و دفتر ایشان در حالی است که امروز «ترامپ» باز هم سیگنال متناقضی ارسال کرد. ترامپ در پیامی به رهبری گفت: «من تنها یک پیام دارم. او پتانسیل این را دارد که کشوری عالی را داشته باشد. به گمانم آن‌ها به جای راه مخربی که اکنون در پیش گرفته‌اند، باید راه جدید را در پیش بگیرند. او گفته است که به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست اما به نظر این حقیقت ندارد. اگر چنین مساله‌ای حقیقت داشته باشد، سریعاً می‌توانیم با یکدیگر به نتیجه‌ای دست یابیم».

این پیام‌های ضد و نقیض در حالی است که بسیاری ناظران از این می‌گویند که با این روند، امید چندانی به مذاکره میان ایران و آمریکا وجود ندارد. این دسته ناظران معتقدند رهبران ایران در حالی که زیر فشار و تهدید مداوم هستند، حاضر به مذاکره نمی‌شوند. «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: «به عنوان یک کارشناس مثل همیشه واقعیت را می‌گویم: جناب ترامپ! تا وقتی تحریم‌ها را تعلیق نکنی، در تهران فقط نظامیان با تو سخن می‌گویند».

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها