کاهش محدودیت های کرونایی در چین باعث افزایش مرگ و میر شد

یک موسسه پزشکی-پژوهشی در آمریکا در جدیدترین ارزیابی خود افشا کرد کاهش محدودیت های کرونایی در چین باعث افزایش مرگ و میر شد.

کاهش محدودیت های کرونایی در چین باعث افزایش مرگ و میر شد

به گزارش مستقل آنلاین،الشرق الاوسط نوشت:

یک مطالعه جدید آمریکایی نشان داد که اقدام ناگهانی چین برای پایان دادن به اقدامات سختگیرانه خود برای مبارزه با همه‌گیری "کووید19" که منجر به انتشار این ویروس در میان جمعیت 1.4 میلیارد نفری شد، ممکن است باعث افزایش نرخ مرگ و میر طبیعی شود. بر اساس گزارش این آژانس، دو میلیون مرگ در دو ماه پس از لغو محدودیت ها رخ داده است.

این مطالعه توسط مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون در سیاتل انجام شد که بر اساس نمونه ای از داده های مرگ و میر منتشرشده توسط برخی از دانشگاه ها در چین و جستجوهای اینترنتی بود.

نتیجه گیری شد که بین دسامبر 2022 تا ژانویه 2023 حدود 1.87 میلیون مرگ بیشتر از میزان معمول به دلایل مختلف در میان جمعیت بالای 30 سال رخ داده است و این مرگ و میرها در مناطق مختلف سرزمین اصلی چین به جز تبت رخ داده است.

کارشناسان بهداشت می گویند، تصمیم چین در دسامبر گذشته برای پایان دادن به سیاست «کووید صفر» که به مدت سه سال اعمال کرده بود، که شامل انجام معاینات گسترده و اعمال قرنطینه سخت بود، منجر به افزایش قابل توجهی در پذیرش و مرگ و میر دربیمارستان شد که بسیاری از آنها توسط مقامات اعلام نشده است.

این مطالعه که دیروز (پنجشنبه) توسط مجله پزشکی "Jama Network Open" منتشر شد، بیان کرد که تعداد مرگ و میرهای بیش ازحد بسیار بیشتر از تخمین های رسمی رسمی دولت چین در ژانویه است که 60000 بیمار مبتلا به بیماری "کووید 19" جان خود را ازدست داده اند. کمیسیون ملی بهداشت چین هنوز به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

 کارشناسان بهداشت جهانی بارها از چین خواسته‌اند که داده‌های بیشتری را فاش کند، در میان گزارش‌هایی مبنی بر افزایش بستریشدن در بیمارستان و مرگ و میر، به‌ویژه پس از اینکه تهدید سویه‌های جهش‌یافته جدید کرونا باعث نگرانی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها