چین باز هم قرنطینه شد؛هشدار برای جهان

با افزایش شهرهای قرمز در چین و مبتلایان به کرونا،شهرهای این کشور یکی پس از دیگری قرنطینه می شوند.

چین باز هم قرنطینه شد؛هشدار برای جهان

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

 شانگهای دیروز رکورد تعداد موارد علامت دار به کرونا را گزارش کرد و مقامات دولت چین با هدف شیوع مجدد کرونا در این کشور محدودیت ها در سراسر چین را تشدید کردند زیرا این کشور رویکرد "ترخیص پویا" خود را که هدف آن حذف نوع بسیار قابل انتقال اومیکرون است را ادامه داد.

منطقه اقتصادی فرودگاه ژنگژو، یک منطقه تولیدی مرکزی چین که شامل تامین‌کننده فاکس‌کان اپل است، روز جمعه قرنطینه ۱۴ روزه را اعلام کرد «تا با توجه به وضعیت همه‌گیری تعدیل شود».

در شمال غربی چین، شهر شیان روز جمعه از ساکنان خواست تا از خروج غیرضروری به خارج از مجتمع‌های مسکونی خود اجتناب کنند و شرکت‌ها را تشویق کرد که پس از ابتلای 10 نفر ، کارمندان خود را دور کار و شرکت را تعطیل کنند. 

 یکی از مقامات دولتی شیان، در پاسخ به نگرانی ساکنان در مورد کمبود احتمالی مواد غذایی، روز شنبه گفت که این اعلامیه قرنطینه نیست و شهر آن را اعمال نخواهد کرد.

 شهر سوژو، در نزدیکی شانگهای، روز شنبه گفت که همه کارکنانی که قادر به کار از خانه هستند باید این کار را انجام دهند و مجتمع های مسکونی و محوطه های شرکتی باید از ورود غیرضروری افراد و وسایل نقلیه خودداری کنند.  این بیماری در آخرین شیوع خود بیش از 500 ابتلا را در سوژو داشته است.

خود شانگهای که در کانون شیوع بالای کرونا در چین قرار دارد که از اوایل ماه مارس(اوایل اسفندماه) آغاز شده است، روز شنبه رکورد 3590 مورد علامت دار برای 15 آوریل و همچنین 19923 مورد بدون علامت را گزارش کرد.  تعداد موارد بدون علامت از 19872 مورد یک روز قبل تا حد زیادی افزایش یافته است.

 تعداد موارد این شهر اکثریت قریب به اتفاق موارد را در سراسر کشور تشکیل می دهد، حتی با وجود اینکه اکثر ساکنان 25 میلیونی آن در قرنطینه هستند.

 سیاست "ترخیص پویا" چین با هدف مهار سریع شیوع های پراکنده در صورت وقوع آنها است.  روز شنبه، تحلیلی در روزنامه رسمی حزب کمونیست مردم دیلی گفت که این رویکرد "بهترین انتخاب در این مرحله بر اساس وضعیت اپیدمی فعلی چین است."

اما محدودیت‌های ادامه‌دار باعث شد سرکنسول ژاپن در شانگهای در نامه‌ای از دولت محلی بخواهد تا به نگرانی‌های شرکت‌های ژاپنی رسیدگی کند.

حمایت داخلی از سیاست صفر کووید(شکست کرونا) در هفته های اخیر ضعیف شده است زیرا محدودیت های مرتبط با ویروس باعث کمبود مواد غذایی، جدایی خانواده ها، دستمزدهای از دست رفته و درد اقتصادی شده است. 

تحلیلگران می گویند که اختلالات زنجیره تامین به احتمال زیاد منجر به تاخیر در حمل و نقل از سوی شرکت هایی از جمله اپل می شود و بر نرخ رشد اقتصادی کشور در سال جاری تاثیر می گذارد. 

 بانک مرکزی چین عصر روز جمعه مقدار پول نقدی را که بانک ها باید به عنوان ذخایر نگهداری کنند، کاهش داد، با این هدف که کاهش شدید رشد را کاهش دهد، اگرچه این کاهش کمتر از حد انتظار بود. 

 کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه اعلام کرد، در مجموع، 24791 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 15 آوریل گزارش شده است که از این تعداد 3896 مورد علامت دار و 20895 مورد بدون علامت بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها