خیلی از اعضای القاعده به طالبان پیوسته‌اند

از افراد دیگری که عضو القاعده بودند و در حال حاضر مناصبی بالا در امارت طالبان دارند، قاری احسان‌الله بریال است.

خیلی از اعضای القاعده به طالبان پیوسته‌اند

 اعضای القاعده در امارت تروریستی طالبان مقامات بالا دارند

مجله لانگ وار ژورنال که در حوزه "جنگ با تروریسم" فعالیت می‌کند، در گزارش تازه‌ای نوشت:

شیخ ابومحمد امین الپشاوری (ملقب به شیخ محمد امین‌الله)، از فرماندهان طالبان و همچنین قاری ضیاءالرحمان که فرمانده طالبان در منطقه شمال شرق افغانستان، که هر دو عضو القاعده بودند و جزو نفرات رده بالا در میان طالبان به شمار می‌روند.

اکثر فرماندهان شبکه حقانی از جمله سراج‌الدین حقانی که حالا هم رهبر این شبکه و هم سرپرست وزارت داخله (کشور) امارت اسلامی است، با القاعده ارتباطی بسیار نزدیک و مستحکم دارند.

از افراد دیگری که عضو القاعده بودند و در حال حاضر مناصبی بالا در امارت طالبان دارند، قاری احسان‌الله بریال است. او اوایل به قدرت رسیدن طالبان در سال ۲۰۲۱ استاندار کابل و پس از چندی استاندار کاپیسا شد و هنوز هم این سمت را در اختیار دارد. ارتش آمریکا او را با عنوان فرمانده طالبان وابسته به القاعده می‌شناسد.

حافظ محمد آقا حکیم که استاندار نورستان در شرق افغانستان بود و از چند هفته پیش استاندار پنجشیر شد، نیز از اعضای القاعده است.

او از همکاران نزدیک عبدالقیوم ذاکر، از فرماندهان مقتدر گروه طالبان، است که سال گذشته در پنجشیر کشته شد. محمد آقا حکیم در تشکیل لشکر بدری طالبان که مسئول اجرای بیشترین و پیچیده‌ترین حملات علیه دولت سابق افغانستان بود، هم نقش داشت.

تاجمیر جواد را که در حال حاضر معاون استخبارات طالبان است، نیز یکی از اعضای القاعده می‌دانند. گفته می‌شود جواد مغز متفکر حملات انتحاری طالبان علیه دولت سابق است و طالبان او را «سالار استشهادی» یعنی مرشد و راهنمای همه انتحاری‌ها لقب داده‌اند./دولت بهار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها