اوباما تحریم و ممنوع السفر شد!

دولت روسیه در پاسخ به تحریم های آمریکا،اقدام به تحریم باراک اوباما کرد.

اوباما تحریم و ممنوع السفر شد!

ترجمه:امیررضا نظری
به گزارش مستقل آنلاین،روزنامه گاردین نوشت:

وزارت امور خارجه روسیه گفته است که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در میان 500 شهروند آمریکایی است که در پاسخ به آخرین دور تحریم های اعلام شده توسط واشنگتن، به روسیه ممنوع الورود خواهند شد.

این وزارتخانه همچنین روز جمعه گفت که روسیه آخرین درخواست ایالات متحده برای دسترسی کنسولی به خبرنگار بازداشت شده وال استریت ژورنال، ایوان گرشکویچ را که در ماه مارس به ظن جاسوسی دستگیر شده بود، رد کرده است.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام با امتناع ماه گذشته آمریکا از دادن ویزا به رسانه هایی که با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه به سازمان ملل سفر می کردند، انجام شد.

در این بیانیه آمده است: «واشنگتن باید مدت‌ها پیش یاد می‌گرفت که حتی یک حمله خصمانه به روسیه بدون مجازات نمی‌ماند».

اوایل روز جمعه، ایالات متحده اقدامات تنبیهی علیه بیش از 300 هدف را با هدف مجازات روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین و تشدید یکی از سخت‌ترین تحریم‌های اعمال شده تاکنون اعلام کرد.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «اقدامات امروز منظر توانایی پوتین برای انجام تهاجم وحشیانه‌اش را بیشتر خواهد کرد و تلاش‌های جهانی ما را برای قطع تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها پیش خواهد برد».

وزارت خزانه داری اعلام کرد که تحریم هایی را علیه 22 نفر و 104 نهاد با نقاط ارتباطی در بیش از 20 کشور یا حوزه قضایی اعمال کرده است، از جمله شرکت هایی که قطعات الکترونیکی، نیمه هادی ها و میکروالکترونیک را وارد می کنند، ارسال می کنند یا تولید می کنند را شامل می شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که اقدام روز جمعه یک شبکه بین‌المللی را هدف قرار داد که قطعاتی را برای شرکت مستقر در روسیه که مسئول ساخت پهپاد اورلان است، که نیروهای روسی و نیروهای نیابتی آنها در اوکراین از آن استفاده می‌کنند، تهیه می‌کند.

در میان اهداف روز جمعه، شبکه‌ها و عوامل تدارکاتی سرویس‌های اطلاعاتی روسیه، از جمله در لیختن اشتاین و هلند بودند. سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه نیز مورد تحریم قرار گرفت.

وزارت خزانه داری اعلام کرد که تحریم هایی را علیه موسسات آموزشی و تحقیقاتی انرژی روسیه در تلاش برای "محدود کردن قابلیت های استخراجی آینده روسیه" اعمال می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها