در سال ۲۰۲۳ منتظر باشید؛

رونق بازارهای کالایی در راه است

به گفته جف کوری از شرکت گروه گلدمن ساکس، با احیای اقتصادی چین، اثبات خوش خیم بودن تورم ایالات متحده و قراردادهای تولید نفت روسیه، بازارهای کالایی در سال ۲۰۲۳ رونق خواهد گرفت.

رونق بازارهای کالایی در راه است

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو و به نقل از بلومبرگ، جف کوری رییس تحقیقات جهانی بازارهای کالایی در گفت‌وگویی که روز گذشته با بلومبرگ داشت، عنوان کرد: در واقع هسته اصلی دیدگاه صعودی بازارهای کالایی، بهبود اقتصادی چین است. با وجود آغازی نرم در سال جدید در بازارهای مواد خام، به نظر می‌رسید که همه چیز در شرایطی مطلوب قرار دارد.

علیرغم کنار گذاشتن پروتکل‌های سریع کووید صفر توسط چین، بازارهای کالایی در هفته‌های آغازین سال ۲۰۲۳ روند کاهشی داشتند و در این میان قیمت نفت خام بیشترین روند نزولی را داشت. به گفته کوری این روند نزولی به دلیل انتشار داده‌های جدید اقتصادی ایالات متحده بوده است که باعث افزایش قیمت دلار و کاهش ذخایر گاز طبیعی و در عین حال افزایش ذخایر فلزات شده است.

کوری با اشاره به الگوی صعودی و عقب مانده نفت برنت عنوان کرد:‌ در نفت، آنچه در حال حاضر می‌بینیم این است که بازار در حال تقویت مجدد است. در چشم انداز ایالات متحده، «اقتصاددانان بر این باورند که تصویر تورم هسته نسبتا خوش خیم خواهد بود و در نتیجه، ما همچنان نگاه مثبت به شرایط داریم.»

کوری ادامه داد: تولید نفت روسیه احتمالا ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد و اعلام اخیر مسکو در مورد کاهش نیم میلیون بشکه‌ای در روز که از ماه مارچ شروع می‌شود، به دنبال اعمال تحریم‌های بشیتر غرب بر جریان انرژی اتفاق خواهد افتاد.

بر اساس یادداشتی که روز بیستم فوریه (دوشنبه هفته جاری) منتشر شد، گلدمن ساکس انتظار دارد بازده کالاها در ۱۲ ماهه آینده و بر اساس پیش‌بینی اس‌اندپی، ۳۱ درصد باشد. گلدمن ساکس در این گزارش خاطرنشان کرده است که احتمالا در اواخر سال جاری با «کمبود گسترده کالا» مواجه خواهیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها