در کنار یونان و علیه ایران خواهیم بود

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش در مقابل ایران و علیه یونان خواهد ایستاد و مقابله می کند.

در کنار یونان و علیه ایران خواهیم بود

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن روز دوشنبه «توقیف غیرموجه» دو کشتی با پرچم یونان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرد.

ایران روز جمعه دو نفتکش یونانی را در خلیج فارس توقیف کرد، اندکی پس از آن که تهران به آتن هشدار داد به دلیل مصادره نفت ایران توسط ایالات متحده از یک نفتکش در سواحل یونان اقدامات تنبیهی انجام خواهد داد.

بلینکن در این بیانیه گفت: «تداوم آزار و اذیت کشتی‌ها و مداخله در حقوق و آزادی‌های دریانوردی تهدیدی برای امنیت دریایی و اقتصاد جهانی است.» به گفته این وزارت، بلینکن این اظهارات را در تماس تلفنی با نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان بیان کرد.

دیپلمات های آمریکایی و یونانی از ایران خواستند فورا کشتی های توقیف شده، محموله ها و خدمه آنها را آزاد کند. بلینکن گفت که ایالات متحده در کنار متحد خود در ناتو "در مقابل این تصرف غیرموجه" ایستاده است.

سازمان دریانوردی ایران روز شنبه اعلام کرد که خدمه دو نفتکش یونانی توقیف نشده اند و حالشان خوب است و در کشتی هایشان تحت مراقبت هستند.

مقامات یونان ماه گذشته کشتی پگاس با پرچم ایران را در نزدیکی یونان به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا توقیف کردند. رویترز روز پنجشنبه گزارش داد که ایالات متحده بعداً محموله نفت ایران را مصادره کرد.

پگاس و خدمه روسی آن بعدا آزاد شدند، اما این توقیف باعث شعله‌ور شدن تنش‌ها شد زیرا ایران و قدرت‌های جهانی به دنبال احیای توافق هسته‌ای 2015 هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها