60 هزار نفر طی 2 هفته گذشته در بیمارستان ها فوت کردند!

دولت اعلام کرد طی 2 هفته گذشته 60 هزار نفر در بیمارستان ها فوت کردند و آمار کرونا مجددا افزایش یافته.

60 هزار نفر طی 2 هفته گذشته در بیمارستان ها فوت کردند!

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

چین اعلام کرد که تقریبا 60,000 نفر مبتلا به کووید-19 در بیمارستان اند از زمانی که به طور ناگهانی سیاست ضد کووید صفر را در اوایل دسامبر لغو کرد جان خود را از دست داده اند که افزایش زیادی نسبت به ارقام گزارش شده قبلی است که به دنبال انتقاد جهانی از داده های مبتلایان به کروناویروس در این کشور منتشر شده بود.

به گفته جیائو یاهویی، رئیس اداره پزشکی زیر نظر کمیسیون بهداشت ملی (NHC) بین 8 دسامبر تا 12 ژانویه، تعداد مرگ و میرهای مرتبط با کووید در بیمارستان های چین به 59938 نفر رسید که میانگین سنی در میان فوت شدگان 80.3 بود. وی گفت: 5503 مورد از تلفات ناشی از نارسایی تنفسی ناشی از کووید بوده است در حالی که 54435 مورد ناشی از ترکیبی از کووید و سایر بیماری ها بوده است. به گفته او 90.1 درصد از بیماران فوت شده 65 سال و بالاتر بودند.

چین آخرین آمار روزانه مرگ و میر ناشی از کووید را در روز دوشنبه گزارش کرد.

مقامات طی ماه گذشته روزانه پنج یا کمتر مرگ و میر را گزارش کرده بودند - ارقامی که با صف‌های طولانی در خانه‌های تشییع جنازه و کیسه‌های اجساد که از بیمارستان‌های شلوغ خارج می‌شوند همخوانی ندارد.

در ماه دسامبر، مقامات چین گفتند که به‌جای به‌روزرسانی روزانه، ماهانه آمار مبتلایان و فوتی ها را اعلام می کنند.

در حالی که کارشناسان بین‌المللی بهداشت حداقل ۱ میلیون مرگ ناشی از کووید را در سال جاری پیش‌بینی کرده‌اند، چین قبلاً از زمان شروع همه‌گیری، کمی بیش از ۵۰۰۰ نفر را گزارش کرده بود که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مرگ و میر در جهان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها