مرگ اولین قربانی پس از انتشار ویروسی ناشناخته در چین

کمیسیون بهداشت چین در بخش «ووهان» اعلام کرده است که ویروسی ناشناخته در این شهر شیوع پیدا کرده و یک مرد ۶۱ ساله اولین قربانی آن بوده‌است.

مرگ اولین قربانی پس از انتشار ویروسی ناشناخته در چین

ویروس ناشناخته "شینی" شباهتی ساختاری به ذات‌الریه دارد و تا حدودی علائم آن شبیه همین بیماری است. کمیسیون بهداشت چین در بخش «ووهان» از ابتلای ۵۹ نفر به این ویروس خبر داده و اعلام کرده یک مرد ۶۱ ساله به دلیل ابتلا به آن جان سپرده و حال هفت نفر وخیم است.

با اعلام خبر فوت این فرد تحقیقات روی شیوه زندگی و تأثیرات فیزیکی بیماری بر این فرد آغاز شد. این مرد تردد زیادی به بازار آبزیان شهر داشته است و محققان احتمال می‌دهند مبداء پیدایش ویروس همین آبزیان باشد.

کمیسیون بهداشت چین در بخش «ووهان» به دنبال شیوع این ویروس بیانیه‌ای صادر کرده و تمام اطلاعات را درباره این موضوع در بیانیه‌آورده است. در بیانیه آمده این فرد ۶۱ ساله سوم ژانویه شناسایی و بستری شده است.

دولت هنگ‌کنگ هم از شیوع ویروسی مشابه خبر داده و اعلام کرده‌است ۵۰ نفر به این بیماری دچار و ۳۱ نفر مداوا شده‌اند. درمیان مداوا شده‌ها سه کودک سه و چهار ساله مشاهده شده‌اند.

دانشمندان احتمال داده‌اند ویروس مذکور از خانواده ویروس "سارس" باشد که در سال ۲۰۰۳ میلادی ۶۰۰ کشته داد. این نگرانی وجود دارد که اگر ویروس به مناطق مختلف چین سرایت کند، با توجه به نزدیکی عید چینی‌ها احتمال گسترش آن به جهان وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها