در چین:

کرونا رکورد شکست/روزانه 3 هزار نفر مبتلا

موارد ابتلا به کرونا در چین افزایش یافته است و اکنون روزانه 3 هزار نفر در این کشور مبتلا می شوند.

کرونا رکورد شکست/روزانه 3 هزار نفر مبتلا

به گزارش مستقل آنلاین،رویترز نوشت:

کمیسیون ملی بهداشت چین روز پنجشنبه اعلام کرد که در روز دوم نوامبر روزانه 3200 مورد ابتلا به کووید-19 ثبت شده است که بالاترین میزان در دو ماه و نیم گذشته است و از این تعداد 531 مورد علامتی و 2669 مورد بدون علامت بودند.از مردادماه این اولین بار بود که تعداد موارد روزانه مبتلا به کرونا از 3000 نفر فراتر رفته است.

کمیسیون بهداشت روز چهارشنبه در اولین اظهارنظر خود از بیستمین کنگره حزب کمونیست، همزمان با افزایش موارد ابتلا در شهرهای بزرگ، گفت: چین در تلاش است تا شیوع ناگهانی کرونا را در سریع ترین زمان ممکن کنترل کند.

این کمیسیون گفت چین باید بی‌دریغ به سیاست پویای «صفر کووید» پایبند باشد. چین بارها گفته است که از سیاست خود در مورد کنترل کرونا تزلزل نخواهد کرد، حتی با وجود اینکه قرنطینه و محدودیت‌های گسترده به اقتصاد آسیب می‌زند.

یک نظرسنجی پیرامون کسب و کار بخش خصوصی در روز پنجشنبه نشان داد فعالیت خدمات در ماه اکتبر دوباره کاهش یافت، زیرا اقدامات مهار کرونا به مشاغل و مصرف ضربه زد و بر جهش اقتصادی در سه ماهه گذشته سایه انداخت.

شاخص مدیران خرید خدمات Caixin در ماه گذشته از 49.3 در ماه سپتامبر به 48.4 کاهش یافت که پایین ترین رقم از ماه مه است.

داده‌ها نشان داد که پکن پایتخت چین ابتلای 28 مورد علامت‌دار و سه مورد محلی بدون علامت در روز چهارشنبه را گزارش داده است.

اداره بهداشت محلی گزارش داد که مرکز مالی چین یعنی شهر شانگهای یک مورد علامت دار و دو مورد بدون علامت را در روز چهارشنبه گزارش کرد، در حالی که یک روز قبل یک مورد علامت دار و بدون علامت بود.

مرکز فناوری چین شهر شنژن 11 مورد جدید عفونت کووید-19 منتقل شده محلی را در مقایسه با 23 روز قبل گزارش داد.

مقامات این شهر با جمعیتی نزدیک به 19 میلیون نفر گفتند که گوانگژو، همچنین در جنوب، 50 مورد جدید علامتدار و 323 مورد بدون علامت را گزارش کرده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها