کرونا بازگشت؛پکن قرنطینه شد

محدودیت های کرونایی در پی افزایش مبتلایان به کرونا در چین تشدید و پکن قرنطینه شد.

کرونا بازگشت؛پکن قرنطینه شد

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

سخنگوی دولت چین روز شنبه هشدار داد، در حالی که مرکز تجاری شانگهای آزمایش‌های انبوه را برای جلوگیری از جهش موارد مرتبط با آن آغاز کرده است، پکن پایتخت چین با شیوع "منفجره" کووید-19 مواجه است. 

 این هشدار به دنبال تشدید مجدد محدودیت‌های کرونایی در پکن از روز پنج‌شنبه، دو منطقه پرجمعیت - از جمله، چائویانگ یکی از مکان‌های تفریحی مشهور را پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در محله‌ای شلوغ و معروف به‌خاطر تعدد مراکز خرید و  سفارتخانه‌ها بستند.

 در حالی که نرخ ابتلای چین بر اساس استانداردهای جهانی پایین است، رئیس جمهور این کشور شی جین پینگ تمهیدات ضد کرونا را که به گفته مقامات برای محافظت از سالمندان و سیستم پزشکی لازم است، دو برابر کرده است این اقدام در شرایطی صورت میگیرد که سایر کشورها تلاش می کنند با این ویروس زندگی کنند. تا کنون این کشور 1.4 میلیارد نفری در مجموع 5226 کشته داشته است.

آخرین موارد در پکن به یک مؤسسه نوشیدنی معروف به Heaven Supermarket Bar مرتبط بود.  از آن زمان، تعداد مبتلایان افزایش یافته است، به طوری که پکن روز شنبه گفت که تمام 61 مورد جدید کشف شده در شهر در روز جمعه یا از این بار بازدید کرده اند یا به آن پیوند دارند.

 ژو هجیان، سخنگوی شهرداری پکن، در یک نشست خبری گفت: شیوع اخیر موارد مربوط به بار سوپرمارکت Heaven ماهیت بسیار انفجاری دارد و از نظر دامنه گسترده است و ترکیب افراد درگیر نیز پیچیده است.

پایتخت چین تا ساعت 15 روز شنبه 46 مورد جدید ابتلا به کووید را گزارش کرد. مسئول بهداشتی پکن لیو شیائوفنگ گفت که همه موارد در میان افرادی که قبلاً در انزوا یا تحت نظر بودند کشف شد. 

تاکنون در مجموع 115 مورد و 6158 تماس نزدیک مرتبط با کافه گزارش شده است که شهر 22 میلیونی را به حالت اضطراب بازگردانده است.

 کمتر از دو هفته پیش، پکن محدودیت‌های کرونایی را که برای مبارزه با شیوع گسترده‌ای که در آوریل آغاز شد، کاهش داده بود.

با شیوع مجدد کووید، استراحتگاه گسترده یونیورسال پکن - یک پارک موضوعی در حومه شهر - اواخر روز جمعه طرح بازگشایی را لغو کرد و گفت تا اطلاع ثانوی بسته خواهد ماند.  به گفته مقامات پکن، سه نفر از کارگران آن از بار سوپرمارکت Heaven بازدید کرده بودند.  بسیاری از محله‌های پایتخت در قرنطینه قرار گرفته‌اند و به ساکنان گفته شده است که در خانه بمانند.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه اعلام کرد، در مجموع، چین 210 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را برای 20 خرداد گزارش کرده است که از این تعداد 79 مورد علامت دار و 131 مورد بدون علامت بودند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها