شیوع مجدد کرونا در ووهان؛گوشت خوک منشا اصلی!

بنابر اعلام مقامات چین،به دلیل وجود گوشت خوک در ووهان بار دیگر ویروس کرونا منتشر شد.

شیوع مجدد کرونا در ووهان؛گوشت خوک منشا اصلی!

به گزارش مستقل آنلاین،روزنامه گاردین نوشت:

شهرهای چین از ووهان در مرکز چین تا شینینگ در شمال غربی محدودیت‌های کرونایی را دوبرابر می‌کنند، ساختمان‌ها را مسدود می‌کنند، تمامی مناطق را قفل می‌کنند و میلیون‌ها نفر را در تلاش برای توقف گسترش شیوع بیماری‌ها در تنگنا قرار می‌دهند.

چین روز پنجشنبه برای سومین روز متوالی بیش از 1000 مورد جدید ابتلا به کووید را در سراسر کشور گزارش کرد، آماری متوسط ​​در مقایسه با ده ها هزار مورد در روز که شانگهای را در اوایل سال 2022 وارد یک قرنطینه کامل کرد، اما اخیرا اعلام شده به ایجاد محدودیت ها و مممنوعیت های بیشتر در سراسر کشور فعلا نیازی نیست.

ووهان محل اولین شیوع کووید-19 در جهان در اواخر سال 2019، حدود 20 تا 25 ابتلای جدید در روز را در این هفته گزارش کرد. این شهر طی 14 روز گذشته 240 مورد را ثبت کرده است. مقامات محلی به شهرهای دارای ساکن بیش از 800000 نفر  دستور دادند تا 30 اکتبر در خانه بمانند.

بر اساس تصاویر و پست‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی، ووهان نیز فروش گوشت خوک را در بخش‌هایی از شهر به حالت تعلیق درآورد، زیرا مقامات گفتند یک مورد کووید به زنجیره تامین محلی گوشت خوک مرتبط است.

گوانگژو، چهارمین شهر بزرگ چین از نظر تولید اقتصادی و مرکز استان گوانگدونگ، روز پنجشنبه خیابان‌ها و محله‌های بیشتری را مسدود کرد و مردم را در خانه‌های خود نگه داشت، زیرا مناطق جدید در تجدید حیات کرونا که تا چهارمین هفته حیات ادامه دارد، پرخطر تلقی می‌شدند.

در شینینگ، مرکز استان چینگهای، پست‌های رسانه‌های اجتماعی از کمبود مواد غذایی و تورم قیمت برای کالاهای ضروری خبر می‌دهد، زیرا مقامات بهداشتی در این شهر ۲.۵ میلیون نفری پس از تعطیلات یک هفته‌ای روز ملی در اوایل اکتبر، برای مهار کووید دوباره تلاش کردند.

یک مقام دولتی شینینگ روز چهارشنبه گفت: «برای کاهش خطر انتقال، برخی از فروشگاه‌های سبزیجات و میوه‌ها بسته شده و قرنطینه شده‌اند.»

تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین طبق استانداردهای جهانی کم باقی مانده است، اما اقدامات بسیار دقیق در برابر نوع بسیار قابل انتقال اومیکرون بر دومین اقتصاد بزرگ جهان و بازارهای مالی  تاثیر گذاشته و باعت متزلزل شدن اقتصاد این کشور است.

سایر شهرهای بزرگ در سراسر چین از جمله داتونگ و شیان این هفته محدودیت های جدیدی را برای مهار شیوع محلی اعمال کرده اند.

در پکن، پارک تفریحی یونیورسال ریزورت روز چهارشنبه به دلیل مثبت بودن تست کرونای یک بازدیدکننده تعطیل شد.

در ژنگژو، در کارخانه ای ویروس شیوع یافت که حدود 300000 نفر در آن مشغول به کار هستند و به عنوان بزرگترین تولید کننده آیفون در جهان شناخته می شود.

گروه فناوری فاکسکان، که این تاسیسات را اداره می‌کند، روز چهارشنبه شیوع کرونا در این کارخانه را تایید کرد اما گفت: «عملیات و تولید نسبتاً پایدار است.»

چین بارها متعهد شده است که به واکنش عدم تحمل خود به کووید-19 پایبند باشد و آنچه را که مقامات می گویند اقدامات لازم برای مهار این ویروس است، اجرا کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها