در چین:

بازگشت محدودیت های کرونایی؛مدارس غیرحضوری شد

به دلیل افزایش موارد مبتلایان به کرونا،بار دیگر مدارس غیرحضوری و قرنطینه سراسری اعلام شد.

 بازگشت محدودیت های کرونایی؛مدارس غیرحضوری شد

به گزارش مستقل آنلاین، سی ان بی سی نوشت:

پکن - موارد جدید مبتلا به کرونا در سرتاسر چین در حال افزایش است و بسیاری از مقامات محلی را بر آن داشته تا محدودیت های ترددی را تشدید کنند.

بر اساس مدلی از Nomura، حدود 4.8 درصد از تولید ناخالص داخلی چین تا روز دوشنبه تحت تأثیر منفی کنترل کووید قرار گرفت. این عدد در هفته قبل 4.3 درصد بود

بر اساس اعلامیه‌های رسمی، سه منطقه مرکز شهر شانگهای روز دوشنبه دستور تعطیلی موقت مکان‌های تفریحی مانند کافی‌نت‌ها را صادر کردند.

به گزارش یک خبرگزاری محلی، روز سه شنبه، بسیاری از مدارس در شهر شیان در مرکز چین کلاس های حضوری را برای اکثر دانش آموزان لغو کردند. هشتگی در مورد بسته شدن ناگهانی مدارس یکی از موارد پرطرفدار در Weibo، پلتفرم شبکه اجتماعی توییتر چین بود.

به گزارش یک خبرگزاری محلی، روز سه‌شنبه، بسیاری از مدارس در شهر شیان در مرکز چین کلاس‌های حضوری را برای اکثر دانش‌آموزان لغو کردند. هشتگ در مورد بسته شدن ناگهانی مدارس یکی از موارد پرطرفدار در Weibo، پلتفرم شبکه اجتماعی توییتر چین بود.

تینگ لو، اقتصاددان ارشد چینی Nomura و تیمی از صاحب نظران در یادداشتی روز گفتند این اقدامات دنباله تعطیلات یک هفته ای روز ملی است که جمعه پایان یافت، که طی آن "به نظر می رسد وضعیت کلی کووید در چین از نظر مادی بدتر شده است."

این گزارش به قرنطینه یک شهر توریستی محبوب در استان یوننان جنوبی از 4 اکتبر، ممنوعیت سین کیانگ برای خروج مردم از منطقه به دلیل شیوع محلی کووید و قرنطینه در شهر هایکو در استان هاینان در 6 اکتبر اشاره کرد.

تحلیلگران Nomura گفتند که میانگین تردد مبتلایان با علائم از 136 در 1 اکتبر به 305 در 9 اکتبر بیش از دو برابر شده است.

بر اساس گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری چین، درآمد گردشگری داخلی در تعطیلات این ماه - آخرین تعطیلات رسمی سال چین - به 287.21 میلیارد یوان (40.45 میلیارد دلار) رسید. این وزارتخانه گفت که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و بسیار پایین تر از سطح سال 2019 باقی مانده است.

با این حال، پلتفرم رزرو آنلاین Trip.com گفت که تقریباً دو سوم سفارش‌های برای تعطیلات و سفر به چین نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

الزامات سختگیرانه آزمایش ویروس و خطر عدم امکان بازگشت به خانه، سفرهای داخلی طولانی مدت در چین را متوقف کرده است.

اکتبر امسال از نظر سیاسی زمان حساسی برای چین است زیرا انتظار می رود رئیس جمهور شی جین پینگ قدرت خود را در انتخابات حزب کمونیست چین در هفته آینده تحکیم کند.

پیش از آن کنگره، مقامات دولت مرکزی در مقاله‌ای در روز دوشنبه در روزنامه حزب، پیپلز دیلی، سیاست پویای خود در برابر کنترل کرونا را تأیید کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها