کرونا باز میگردد؛چین در آستانه قرنطینه سراسری

موارد مبتلا به کرونا طی هفته های گذشته افزایش یافت و شهرهای مختلف چین به تدریج قرنطینه می شوند.

کرونا باز میگردد؛چین در آستانه قرنطینه سراسری

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

پکن پایتخت چین پس از چهار برابر شدن تعداد مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر، اقداماتی را برای جلوگیری از ابتلا به کووید 19 از جمله تقویت بازرسی‌های عمومی و قفل کردن برخی مجتمع‌های مسکونی را دقیقا همزمان با آغاز کنگره حزب کمونیست اتخاذ کرده است.

این شهر با جمعیت 21 میلیون نفری در روز پنجشنبه 18 مورد جدید ابتلای جدید را در روز گذشته گزارش کرد که این رقم در 10 روز گذشته به 197 نفر رسید. این رقم چهار برابر بیشتر از 49 مورد ابتلا در دوره 10 روزه قبلی است.

در حالی که تعداد موارد در مقایسه با سایر کشورها بسیار اندک است، سیاست چین در برابر کووید صفر، پایتخت را مجبور کرده است تا اقدامات پیشگیرانه را افزایش دهد، به ویژه با برگزاری کنگره هر پنج سال یک بار حزب کمونیست در این هفته، که طی آن انتظار می‌رود شی جین پینگ برای سومین بار به عنوان رهبر این حزب اعلام شود.

مقامات بهداشتی پکن خواستار غربالگری قوی‌تر افراد پرخطر و بررسی دقیق افرادی شدند که وارد مکان‌های شلوغ از جمله سوپرمارکت‌ها و سالن‌های ورزشی می‌شوند.

برخی مجتمع‌های مسکونی با موارد مشکوک تحت قرنطینه سه روزه قرار گرفتند که در صورت بروز عفونت‌های جدید می‌توان آن را تمدید کرد.

مقامات بهداشتی پکن گفتند: "اطمینان حاصل کنید که هیچ کس نادیده گرفته نشود."

در روزهای اخیر، چین متعهد شده است که علیرغم ناامیدی فزاینده عمومی نسبت به آن و تاثیرات قرنطینه بر اقتصاد، به سیاست صفر کووید (COVID) خود پایبند باشد و گمانه زنی ها مبنی بر اینکه به زودی موضع تندرو را کاهش خواهد داد، خنثی کرد.

شانگهای، مانند بسیاری دیگر از شهرهای چین که با شیوع پراکنده کووید در حال مبارزه هستند، این هفته فاش کرد که قصد دارد یک مرکز قرنطینه 3250 تختخوابی در جزیره کوچکی نزدیک به مرکز شهر بسازد.

در ماه آوریل تا مه(فروردین تا خرداد)، این شهر 25 میلیون نفری پس از شناسایی صدها هزار مورد، قرنطینه طولانی مدت را تحمل کرد.

سایر شهرهای بزرگ از جمله پکن و گوانگژو دارای مراکز قرنطینه مشابه با هزاران تخت هستند. آنها همچنین کمپین های آزمایشی عمومی را به طور منظم انجام می دهند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها