تمام شهرها یکی پس از دیگری قرنطینه می شوند

شهرهای مختلف چین به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا یکی پس از دیگری قرنطینه می شوند.

تمام شهرها یکی پس از دیگری قرنطینه می شوند

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

 تعدادی از شهرها در شهر توریستی هاینان چین روز جمعه قرنطینه را تمدید کردند و انتظار می‌رود برخی از این اقدامات تا آخر هفته ادامه داشته باشد و در لهاسا در تبت نیز محدودیت‌ها را تشدید کرده است.

تحت سیاست «کووید صفر پویا» که هدف آن توقف سریع شیوع بیماری است، دولت‌های محلی قرنطینه‌های کوتاه‌تری را وضع کرده‌اند که در آن افراد برای چند روز یا چند هفته از جابجایی‌های غیرضروری منع می‌شوند تا زمانی که مبتلایان در مناطق باریک‌تر مهار شوند.

چنین قرنطینه‌هایی دردناک‌تر از نبرد دو ماهه ویروس و شهر شانگهای در بهار بود، اما گسترش روزافزون اومیکرون در سراسر چین ممکن است منجر به این شود که شهرهای بیشتری مشمول چنین اقداماتی همراه با اختلال بالقوه برای مشاغل محلی شوند.

در استان جنوبی هاینان، که در حال حاضر بدترین منطقه چین است، دو شهر دانگ فانگ و چنگ مای با جمعیتی حدود 900000 نفر، روز جمعه اعلام کردند که روزهایی را به قرنطینه ساکنان خود اضافه خواهند کرد و آنچه قبلاً برای آن برنامه ریزی شده بود، طولانی خواهد شد.

هایکو، مرکز استان هاینان، روز جمعه 2.9 جمعیت خود را به دنبال محدودیت‌های کرونایی در قرنطینه قرار داد. چندین میلیون نفر در شهرهای دیگر در هاینان، از جمله سانیا، بدون تاریخ مشخصی از زمان لغو محدودیت‌ها در قرنطینه بودند.

در منطقه غربی تبت، بزرگترین شهر لهاسا به ساکنان این شهر گفته شده که مگر برای مسائل خاص و فوری بیرون نروند، زیرا کادر درمانی و پزشکان چین در مناطق اصلی شهری کار ضد عفونی انجام می دهند.

خارج از هاینان و تبت، شهرهای کوچکی که به ساکنان می‌گفتند در قرنطینه‌های جدید بیهوده خانه را ترک نکنند، شامل Fengcheng در استان جنوب شرقی جیانگشی و Kuqa در منطقه غربی سین‌کیانگ هستند.

کمیسیون ملی بهداشت روز جمعه اعلام کرد چین در 11 آگوست 1851 مورد ابتلای جدید ویروس کرونا در داخل کشور را گزارش کرده است که از این تعداد 648 مورد علامت و 1203 مورد بدون علامت بوده است.

این موارد جدید در بیش از دوازده استان، منطقه و شهرداری گزارش شده است. گفتنی است تاکنون هیچ مورد فوتی جدیدی مشاهده نشد و تلفات این کشور به 5226 نفر رسید.

شانگهای نیز هفت مورد جدید ابتلا به کرونا را در 11 آگوست گزارش کرد اما پکن پایتخت چین هیچ مورد محلی جدیدی گزارش نکرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها