مستقل آنلاین نوسانات بازار سرمایه را برررسی کرد

بورس در دوره استراحت /صعود مجدد بازار بورس از اواسط مرداد

مستقل آنلاین- آزاده کاری- روز گذشته میزان منفی بودن بازار به شدت کاهش یافت و این نشان می دهد روزهای آخر افت بازار را سپری می کنیم. در این مدت اگر سرمایه گذاری جدیدی انجام شود و پول های جدید وارد بازار شود پول در بازار خواهد چرخید.در مجموع این روند نزولی نهایتا یک تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت و از اواسط مرداد مجددا روند بورس صعودی خواهد شد.

بورس در دوره استراحت /صعود مجدد بازار بورس از اواسط مرداد

امروز بعد از تقریبا یک هفته شاخص بورس صعودی شد.سه شنبه گذشته بورس بیشترین افت شاخص را در ماه های اخیر تجربه کرد و  شاخص کل بورس با افت 2.78 درصدی، بیش از هفت هزار واحد کاهش یافت و در کانال 246 هزار واحدی قرار گرفت. روز گذشته نیز در جریان داد و ستدهای بازار سرمایه تعداد 2میلیارد و 887میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 894میلیارد تومان در 334هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 353واحدی در ارتفاع 246هزار و 437واحد قرار گرفت. این در حالی است که امروز بعد از یکهفته بالاخره بازار بورس روند صعودی را تجربه کرد.شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 3 هزار و 224 واحد همراه شد. بر اساس ارقام مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 30 تیر 98 با افزایش 3 هزار و 224 واحد به رقم 249هزار و 661 واحد رسید.

محمدرضا آقامحمد سمسار کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با مستقل آنلاین کاهش شدید شاخص بورس طی هفته گذشته و روز شنبه هفته جاری را ناشی از نوسانات طبیعی بازار سرمایه دانست و گفت: این یک روند طبیعی است که بعد از هر دوره صعود شدید، بازار وارد یک دوره رکود می شود.بازار بسیار رشد کرده بود در این مدت هم استقبال خوبی از صنایع شد و خود شرکت ها نیز مجامع خوبی برگزار کردند.اما قرارنیست که روند  بازار هر روز صعودی باشد. طی روزهای ابتدای تیرماه بازار شرایط صعودی خوبی داشت و الان باید استراحت کند. بازار روند اصلاح قیمتی را در پیش گرفته و البته این به منزله آن نیست که این روند نزولی ادامه خواهد داشت.

این کارشناس بازار بورس با اشاره به برگزاری مجامع شرکت ها در تیرماه عنوان کرد: البته باید مشکلات ناشی از تحریم و کاهش قیمت دلار را نیز دراین روند تاثیرگذار دانست. کاهش قیمت دلار تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه دارد و صنایع داخلی توان رشد پیدا می کنند. با این وجود این روند نزولی مقطعی است. با نقدینگی خوبی که وارد بازار شده است به نظر می رسد بازار روند صعودی را ادامه خواهد داد و در سال جاری نسبت به سایر بازارهای موازی بازار مناسبی خواهد بود.

بازار بورس در دوره استراحت

به گزارش مستقل آنلاین پیش بینی بسیاری از کارشناسان این بود؛ در تیرماه که فصل برگزاری مجامع عمومی شرکت هاست شاخص بورس مثبت و صعودی باشد اما طی هفته گذشته این روند برعکس شد. آقاسمسار در این باره گفت: از ابتدای تیرماه تا کنون بازار بورس به شدت بازدهی بالایی داشته و در واقع پیش بینی کارشناسان درست است اما همان طور که گفتم به دلیل صعود بیش از اندازه ،بازار به یک دوره استراحت نیاز دارد تا دوباره رشد خود راشروع کند.

صعود مجدد بازار بورس از اواسط مرداد

این کارشناس بازار بورس با اشاره به این که هفته گذشته چند روز منفی شدید داشتیم اما در کل برآیند بازار را مثبت می بینیم،‌تصریح کرد: روز گذشته میزان منفی بودن بازار به شدت کاهش یافت و این نشان می دهد روزهای آخر افت بازار را سپری می کنیم. در این مدت اگر سرمایه گذاری جدیدی انجام شود و پول های جدید وارد بازار شود پول در بازار خواهد چرخید.در مجموع این روند نزولی نهایتا یک تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت و از اواسط مرداد مجددا روند بورس صعودی خواهد شد.

آقا محمد سمسار در پاسخ به این که اتفاق های سیاسی اخیر تا چه اندازه بر روند بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است، گفت:ریسک سیستماتیک همواره در بازار بوده و هست اما اکنون بازار توجه چندانی به اتفاق های سیاسی ندارد.البته قضایای نفت کش ها و ادعای امریکا مبنی بر نابود کردن پهپاد ایرانی تاثیر خودرا بر بازار گذاشت اما همان طور که شاهد بودیم این تاثیر بر بازارهای دیگر همانند ارز نیز بسیار اندک بود و به این خبر عکس العمل منطقی نشان دادند.این روزها بازار بر عرضه و تقاضا می چرخد و بحث های سیاسی چندان بر آن تاثیرگذار نیست. البته در بازار سرمایه شرکت ها باید تا آخر تیر ماه مجامع خود را برگزار کنند و این خود بر منفی بودن بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها