چگونه از بیت پین، بیت‌کوین، برترین ارز دیجیتال را بخریم؟!

چگونه از بیت پین، بیت‌کوین، برترین ارز دیجیتال را بخریم؟!

 

 

موضوع خرید بیتکوین ، یکی از موضوعات داغی است که بسیاری از افراد در مورد آن کنجکاو هستند. بیت‌کوین اگرچه شکلی از پول است، اما جلوه فیزیکی ندارد و صرفاً به‌صورت آنلاین معامله می‌شود. همچنین نگهداری آن نیز در داخل کیف‌پول‌های دیجیتالی صورت می‌گیرد. این ارز در تمام جهان قابل دسترسی است. بنابراین موضوع تحریم‌هایی که علیه کشورمان صورت گرفته، نمی‌تواند مانع از خرید بیت‌کوین برای کاربران ایرانی شود. به همین خاطر در ادامه قصد داریم تا به بررسی چگونگی خرید بیت‌کوین از داخل ایران بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال راهی آسان برای خرید بیت‌کوین در داخل کشور هستید، این مطلب را از دست ندهید.

معرفی اجمالی ارز دیجیتال بیت‌کوین

بیت‌کوین «Bitcoin» اولین ارز دیجیتالی بود که در سال‌ 2008 توسط شخصی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو «Satoshi Nakamoto» توسط یک وایت‌پیر (معرفی‌نامه متنی) به جهان معرفی شد. بیت‌کوین در ابتدای پیدایش خود چندان مشهور نبود، اما رفته‌رفته تکنولوژی غیرمتمرکزی که این ارز توسط آن ارائه شده بود، مورد توجه قرار گرفت. درواقع، بیت‌‌کوین یک ارز غیرمتمرکز است که توسط هیچ حکومت یا مرکز خاصی کنترل نمی‌شود؛ این ارز بر بستر شبکه توزیع شده‌ی بلاک‌چین «Blockchain» ارائه می‌شود که اطلاعات آن در کل شبکه برای کل کاربران در دسترس است. تمرکزگریزی بلاک‌چین و ارزهای دیجیتالی که در آن اجرا شده بودند، سبب شد تا این سیستم بتواند اقتصاد جهانی را دگرگون کند. پس از بیت‌کوین، هزاران ارز دیجیتال دیگر با قابلیت‌های شگفت‌انگیز طراحی شدند و هم‌اینک بیشتر افراد، آینده را متعلق به ارزهای دیجیتالی می‌دانند که پادشاه آن‌ها بیت‌کوین است!

آیا خرید بیت‌کوین از داخل ایران امکان‌پذیر است؟

آیا می‌توان از ایران برای خرید بیت کوین اقدام کرد؟

اگر شما بخواهید یک دارایی بین‌المللی را خریداری کنید، یا در بازارهای بزرگی چون فارکس فعالیت کنید، باید ویزا کارت یا مستر کارت داشته باشید تا بتوانید حساب خود را شارژ کنید یا خریدهای خود را انجام دهید. اما با ظهور ارزهای دیجیتال، تمام این محدودیت‌ها از بین رفته است. به‌طوری‌‌که بیت‌کوین محدود به هیچ مرزی نیست و تمام افراد از هر نقطه از جهان می‌توانند برای خرید، فروش یا انتقال آن اقدام نمایند. بیت‌کوین متعلق به دولت یا ملت خاصی نیست که انحصار آن را در دست داشته باشند؛ بلکه یک ارز آزاد و توزیع شده است. بنابراین این موضوع در مورد کشور ما نیز صدق می‌کند و خرید بیت‌کوین از داخل ایران به راحتی امکان‌پذیر است.

چگونه بیت کوین بخریم؟

از راه‌های زیادی می‌توان برای به‌دست آوردن بیت‌کوین اقدام کرد. اما برخی از راه‌ها امن‌تر و قابل اطمینان‌تر هستند. از جمله راه‌های به‌دست آوردن و خرید بیت‌‌کوین می‌توان چنین گزینه‌هایی را نام برد:

  1. استخراج بیت‌کوین:

بیت‌کوین یک ارز دیجیتالی است که قابل استخراج است. استخراج این ارز توسط دستگاه‌های ماینر صورت می‌گیرد. یعنی اگر شما یک سیستم ماینر داشته باشید و آن را برای استخراج بیت‌کوین تنظیم کنید، می‌توانید از این راه بیت‌کوین به‌دست آورید. استخراج این ارز با حل مسائل پیچیده ریاضی توسط ماینرها صورت می‌گیرد. اما خرید دستگاه ماینر، فراهم کردن خط اینترنت ثابت و برق فشارقوی برای آن با هزینه و دردسرهای بسیاری همراه است. بنابراین بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به‌جای استخراج بیت‌کوین، آن را خریداری نمایند و روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

  1. خرید بیت‌کوین از یک شخص دیگر:

شما می‌توانید از یک شخص دیگر که بیت‌کوین دارد، مقداری بیت‌کوین خریداری کنید. در این صورت پس از توافق با شخص موردنظر، آدرس کیف‌پول دیجیتالی خود را در اختیار وی می‌گذارید و پس از این که پول معادل مقدار بیت‌کوین را به وی دادید، او نیز مقدار بیت‌کوین موردنظر را به کیف‌پول شما ارسال می‌کند. اما این روش چندان امن نیست؛ چراکه امکان کلاهبرداری و واریز نکردن بیت‌کوین در آن بسیار است.

  1. خرید بیت کوین از صرافی‌های آنلاین:

می‌توان گفت بهترین و آسان‌ترین راه برای به‌دست آوردن بیت‌کوین، خرید آن از صرافی‌های آنلاین است. هزاران صرافی رمزارزی در سراسر جهان وجود دارند که شما می‌توانید در وب‌سایت آن‌ها ثبت‌نام کرده و برای خرید بیت‌کوین اقدام نمایید. طبیعتاً خرید بیت‌کوین از صرافی‌های متمرکز خارجی برای کاربران ایرانی با محدودیت‌هایی همراه است و خرید از صرافی‌های غیرمتمرکز نیز ریسک بالایی دارد. بنابراین کاربران ایرانی به راحتی‌ می‌توانند از داخل کشور و از طریق صرافی‌های معتبر داخلی به خرید بیت‌کوین بپردازند.

تا به اینجا متوجه شدیم که چگونه بیت‌کوین بخریم. اما تعداد صرافی‌های ایرانی هم بسیار زیاد هستند که برخی از آن‌ها از اعتبار بیشتری برخوردارند. یکی از صرافی‌های معتبر ایرانی، صرافی بیت پین است که در ادامه شیوه خرید بیت‌کوین، تتر و سایر ارزهای دیجیتال از صرافی بیت پین را به شما آمورش خواهیم داد.

خرید بیت‌کوین از صرافی بیت پین

صفحه اصلی سایت بیت پین برای خرید بیت کوین

گفتیم که بیت پین یکی از صرافی‌های رمزارزی ایرانی است که می‌توان برای خرید بیت‌کوین به آن مراجعه کرد. البته همان طور که در بالا گفتیم، به‌جز بیت‌کوین، می‌توانید در بیت پین برای خرید تتر نیز اقدام کنید.

 مراحل کلی خرید بیت‌کوین از صرافی بیت پین به این ترتیب هستند:

  1. از طریق لینک - https://bitpin.ir/  - وارد وبسایت بیت‌پین شوید.
  2. از سمت چپ بالای صفحه روی «ورود / ثبت‌نام» کلیک کنید.
  3. صفحه‌ای برایتان باز می‌شود، حالا با توجه به موارد خواسته شده، شماره تماس یا ایمیل معتبر را وارد کرده و سپس یک رمزعبور برای حساب کاربری خود انتخاب نمایید تا حساب کاربری شما با موفقیت افتتاح شود.
  4. پس از ورود به حساب کاربری خود، حالا از سمت چپ بالای صفحه حساب کاربری خود (نام کاربر)، وارد قسمت «حساب کاربری» شده و سپس روی دکمه سبز رنگ «شروع احراز هویت» کلیک نمایید.
  5. برای انجام احراز هویت در سایت بیت‌ پین، باید 5 مرحله را طی کنید که در طی این مراحل باید تصور مدارک شناسایی خود و سپس اطلاعات کارت بانکی خود را ثبت نمایید.
  6. پس از طی کردن موفقیت‌آمیز مراحل احراز هویت، حالا می‌توانید از منوی بالای صفحه حساب کاربری خود، وارد بخش «خرید آسان» شده و از بین گزینه‌های موجود، بیت‌کوین را برای خرید انتخاب کنید.

برای خرید بیت‌کوین از صرافی بیت‌ پین، باید کارت بانکی خود را ثبت کرده و حساب خود را شارژ کرده باشید؛ یعنی به مقداری که می‌خواهید بیت‌کوین خریداری کنید، به حساب خود پول با واحد تومان واریز نمایید. در مراحل خرید بیت‌کوین، خود وب‌سایت بیت ‌پین شما را برای ثبت کارت بانکی، شارژ حساب و دیگر گزینه‌های ضروری راهنمایی خواهد کرد. البته اگر موضوع نامشخصی در هنگام خرید بیت‌کوین در بیت ‌پین وجود داشته باشد، از طریق گزینه موجود در سمت راست پایین صفحه سایت می‌توانید از طریق گفت‌وگوی آنلاین از کارشناسان وب‌سایت بیت پین راهنمایی دریافت نمایید.

خرید تتر از بیت پین

نکات امنیتی خرید و نگهداری بیت‌کوین

با توجه به این‌ که ارزهای دیجیتال ماهیت فیزیکی ندارند و کلاً به‌صورت آنلاین معامله می‌شوند، باید نکات امنیتی را در مورد آن‌ها جدی بگیرید. برخی از اصلی‌ترین نکات مربوط به این امر را می‌توان به‌صورت زیر بررسی کرد:

  1. شما مجبور نیستید در هنگام خرید بیت‌کوین، یک بیت‌کوین کامل را خریداری کنید، بلکه شما می‌توانید به اندازه سرمایه خود، مقداری از یک واحد بیت‌کوین را خریداری کنید! (مثلاً 025/0 بیت‌کوین را خریداری کنید)
  2. اگر قصد خرید و نگهداری میان‌مدت یا طولانی‌مدت بیت‌کوین را دارید، بهتر است پس از خرید آن از صرافی، بیت‌کوین‌های خود را به کیف‌پول دیجیتالی‌تان انتقال دهید.
  3. در هنگام انتقال بیت‌‌کوین از حساب صرافی به کیف‌پول دیجیتالی‌تان، حتماً آدرس کیف‌پول مقصد را به درستی وارد نمایید. چراکه وجود اشتباه در آدرس کیف‌پول می‌تواند بیت‌کوین‌های شما را به ناکجاآباد بفرستد!

سه نکته فوق بسیار کمک کننده هستند؛ برای این‌ که بفهمیم چگونه بیت‌کوین بخریم. اما طبیعتاً نکات امنیتی بیشتری در این امر وجود دارد که با ورود به دنیای بیت‌کوین می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید. هر سؤالی در رابطه با نحوه خرید و انتقال بیت‌کوین از صرافی بیت‌پین دارید، نگران نباشید، چراکه به راحتی می‌توانید پاسخ آن را از گفت‌وگوی آنلاین سایت دریافت نمایید. پس اگر می‌خواهید بیت‌کوین بخرید، همین حالا وارد وب‌سایت بیت ‌پین شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها