شوک ژاپن به بازار ارز دیجیتال

دولت ژاپن اعلام کرد مانع استفاده روسیه از ارزهای دیجیتال جهت دور زدن تحریم ها می شود.

شوک ژاپن به بازار ارز دیجیتال

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه آساهی چاپ توکیو نوشت:

دولت ژاپن اعلام کرد که توکیو برای جلوگیری از استفاده از ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، فعال خواهد بود.

این کشور همگام با ایالات متحده و کشورهای اروپایی حرکت خواهد کرد زیرا آنها برای تصویب اقدامات مشابه با هدف تقویت تحریم های خود عجله دارند.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه کابینه گفت: «ما می‌خواهیم با همکاری نزدیک با جامعه بین‌الملل در جهت تضمین اثربخشی تحریم‌های اقتصادی کار کنیم.»

به گفته آژانس خدمات مالی، اقداماتی که در حال بررسی است شامل ایجاد قوانینی برای توقف تراکنش‌های ارزهای دیجیتال توسط افراد مشمول تحریم‌های اقتصادی است. این آژانس در حال مذاکره با انجمن تبادل دارایی‌های مجازی و رمزنگاری ژاپن است که همه شرکت‌های مبادله ارزهای دیجیتال در ژاپن به آن تعلق دارند.

 

ایالات متحده و کشورهای اروپایی در 26 فوریه توافق کردند که بانک‌های بزرگ روسیه را از انجمن ارتباطات مالی بین بانکی جهانی (SWIFT)، سیستم پرداخت جهانی که امکان انتقال سریع وجوه از طریق مرزها را فراهم می‌کند، حذف کنند.

این اقدام بخش عمده ای از تحریم های اقتصادی سنگینی است که علیه روسیه وضع شده است تا ضربه سختی به اقتصاد این کشور وارد کند.

این کشورها اکنون تمرکز خود را روی ارزهای دیجیتال معطوف کرده‌اند، که به گفته ناظران، جلوگیری از استفاده افراد برای حواله‌های خارج از کشور عملا غیرممکن است و آن را به ابزاری بالقوه تبدیل می‌کند که می‌توان از آن برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کرد.

رویترز گزارش داد که برونو لومر وزیر دارایی فرانسه پیشنهاد کرد که اتحادیه اروپا به زودی اقداماتی را برای تقویت محدودیت های اقتصادی خود علیه روسیه انجام خواهد داد.

بازار ارزهای دیجیتال در چند روز گذشته بی ثبات بوده است،بیت کوین یک شبه از 28 فوریه تا 1 مارس حدود 15 درصد افزایش یافت و در یک نقطه به بالای 44000 دلار (5.09 میلیون ین) رسید.

یک کارشناس ارزهای دیجیتال، نانا اوتسوکی، مدیر شرکت مونکس، توضیح داد که افزایش قیمت توسط سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد که احتمال می‌دهند حواله‌های بیشتری از طریق ارز دیجیتال انجام شود، که در حال حاضر مشمول تحریم‌های اقتصادی نیست.

با این حال، بیت کوین پس از آن سقوط کرد و به محدوده 38000 دلار تا 38999 دلار در شامگاه 8 مارس سقوط کرد و به سطح قبل از صعود بازگشت. قیمت سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم نیز کاهش یافت.

این نوسانات به بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی نسبت داده می‌شود که ارزهای رمزنگاری شده را که دارایی‌های پرریسکی هستند، در واکنش به سقوط بازارهای بزرگ سهام و به دلیل ابراز تمایل کشورهای غربی برای جلوگیری از استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها، می‌فروشند.

با این حال، مشخص نیست که آیا غرب و ژاپن می توانند اقدامات موثری انجام دهند یا خیر.

اوتسوکی گفت که معتقد است حتی اگر آن کشورها عمل کنند، مردم همچنان می توانند با افتتاح حساب در یک شرکت مبادله ارز دیجیتال در کشوری که مشمول این اقدامات نیست، پرداخت های ارز دیجیتال را انجام دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها