آیا بیت کوین در سال ۲۰۲۲ سقوط می‌کند؟

آیا بیت کوین در سال ۲۰۲۲ سقوط می‌کند؟

قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ تقریباً ۷۰ درصد افزایش‌یافته است و ارزش کل بازار کریپتو را به ۳ تریلیون دلار رسانده است. اما حالا ما شاهد نوساناتی در بازار هستیم که چشم‌انداز مسیر این رمزارز را ضعیف کرده است.

 

برخی از کارشناسان حوزه کریپتو بر این باورند که بیت کوین در ماه‌های آینده با کاهش شدیدی مواجه خواهد شد. قیمت بیت کوین برای اولین‌بار در ماه جولای به زیر ۳۴۰۰۰ دلار رسید و این کاهش قیمت همه فعالان این بازار را ترسانده است. در سال ۲۰۲۱ بیت کوین سقف تاریخی ۶۹۰۰۰ دلار را ثبت کرد و پس از آن در یک کانال نزولی در حال حرکت است. آیا بیت کوین در حال سقوط است؟ سرمایه‌گذاری در این رمزارز دیگر ارزش ندارد؟ آیا شما هم فکر می‌کنید بیت کوین در سال ۲۰۲۲ سقوط می‌کند؟ تا انتها این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید در سال ۲۰۲۲ سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری را داشته باشید.

رکورد شکنی های بیت کوین ادامه دارد؟

درحالی‌که اقتصاد جهان در ترس و نگرانی بیماری همه‌گیر کرونا به سر می‌برد، بیت کوین سال ۲۰۲۱ را با جهش ۶۶ درصدی قیمت به پایان رسانده است.

صعود و سقوط بازار سرمایه

اساس بررسی‌های به‌دست‌آمده بیت کوین در سال میلادی جدید، بیشتر مطابق با بازار سهام پیش خواهد رفت. درصورتی‌که بازار سهام مثبت باشد، بیت کوین مسیر صعودی را در پیش خواهد گرفت. درحالی‌که اگر بازار سهام قرمز شود، ترمز رشد بیت کوین هم کشیده خواهد شد و مسیر رسیدن به ۱۰۰ هزار دلار کمی طولانی‌تر می‌شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین

با وجود کاهش قیمتی که بیت کوین در ماه‌‌های اخیر داشته است هنوز هم ‌ارزش آن دوبرابر چند سال پیش است. برای بیت کوین این فراز و نشیب‌ها اتفاق خیلی جدی و جدیدی نیست. خیلی از کارشناسان بر این باور هستند که بیت کوین در راه رسیدن به ۱۰۰ هزار دلار است، فقط در تخمین زمان کمی اختلاف وجود دارد. پیش‌بینی قیمت بیت کوین بسیار دشوار است زیرا خبرهای موجود در بازار می‌توانند مسیر را به‌کلی عوض کنند. پیش‌بینی قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین در سال گذشته بسیار آسان بود اما پس از سقوط، بازار پیچیده‌تر شد.

برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال معتقدند بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید اما در میانه راه ممکن است این زمان کمی کندتر پیش رود. کیت والتمن که در زمینه رمزنگاری تخصص دارد در نوامبر ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرده است که در سه ماه اول سال ۲۰۲۲، بیت کوین با قیمت ۱۰۰ هزار دلار معامله می‌شود.

اما حالا تمامی فعالان بازار کریپتو در حال بررسی اوضاع هستند زیرا شرکت‌های بزرگ مانند نایکی و یا فیس‌بوک در حال کسب درآمد در دنیای دیجیتال متاورس هستند. توجه همه سرمایه‌گذاران به بازار متاورس جلب شده است و باعث افزایش محبوبیت آلت‌کوین‌ها شده است. سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند به‌جای خرید بیت کوین روی ارزهایی سرمایه‌گذاری کنند که پروژه بهتر و آینده روشن‌تری را داشته باشند.

کارشناسان برای پیش‌بینی قیمتی بیت کوین مردد هستند و نمی‌توانند تاریخ مشخصی را اعلام کنند ولی معتقدند در طول زمان ارزش بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد. بیت کوین در یک چرخه قیمتی قرار گرفته است اما ارزهای دیگر این‌طور نیستند. بیت کوین اولین و بزرگ‌ترین دارایی در دنیای کریپتوکارنسی است اما حالا نوآوری‌های جدیدی مانند وب 3، NFT و متاورس به بازار آمده‌اند و تقاضا برای آن‌ها بسیار زیاد است. سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را در این بازارها قرار دهند اما بازهم روند کلی بازار را بیت کوین تعیین می‌کند. اما چه عواملی در روند این رمزارز مؤثر هستند؟ در صرافی تبدیل بیت‌ کوین چه زمانی باید خریده شود؟

چه چیزهایی روی قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد؟

عوامل اقتصادی در کنار عرضه و تقاضا، احساسات عمومی بازار، اخبار منفی، رویدادهای بازار، و کمیاب بودن رمزارز روی قیمت رمز ارزها تأثیر می‌گذارند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین

ارزهای دیجیتال یک دارایی نوظهور و جدید هستند، به همین دلیل ریسک سرمایه‌گذاری در آن‌ها زیاد است. درصورتی‌که قصد ورود به این بازار را دارید باید خیلی بااحتیاط وارد شوید و تمامی موارد تأثیرگذار در روند بازار را در نظر بگیرید.

کمیاب بودن بیت کوین

در حال حاضر فقط ۱۹ میلیون بیت کوین در حال گردش است و به‌طورکلی ۲۱ میلیون بیت کوین قابل استخراج است. پس از آن دیگر امکان استخراج بیت کوین وجود ندارد و متوقف می‌شود. کارشناسان این حوزه بر این باورند که بخش بزرگی از جذابیت این رمزارز بابت کمبود و نایاب بودن آن است. بیت کوین هیچ‌گاه سقوط نمی‌کند زیرا ارزش بالایی دارد و این ارزش را کاربران به آن داده‌اند.

ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار کریپتوکارنسی

یکی از عواملی که قیمت بیت کوین در حال تغییر است ورود سرمایه‌گذاران جدید است که وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند. طبق گزارش Coin Desk تعداد کیف پول‌های جدید در سراسر جهان از ژانویه ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ حدود ۴۵ درصد افزایش‌ یافته‌است. این آمارها نشان می‌دهند که افراد زیادی در سراسر دنیا جذب دنیای کریپتو شده‌اند و می‌خواهند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

مقررات

مقامات فدرال در ماه‌های اخیر اعلام کرده‌اند که به رمز ارزها توجه دارند و می‌خواهند قوانینی را برای آن وضع کنند. به همین جهت قیمت بیت کوین با افت زیادی روبه‌رو شد. در سپتامبر سال ۲۰۲۱ چین نیز معاملات رمز ارزها را ممنوع اعلام کرد و ما شاهد کاهش قیمت این رمزارز بودیم. درصورتی‌که کشورهای بزرگ که افراد آنها بیشترین سهم را در بازار کریپتو دارند قوانینی را وضع کنند، با بیرون رفتن این افراد از بازار، قیمت‌ها پایین می‌آید و ما شاهد بازار خرسی هستیم.

هاوینگ بیت کوین

یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب افزایش قیمت بیت کوین می‌شود، هاوینگ یعنی چرخه نصف شدن پاداش بیت کوین است. نصف شدن این پاداش روی قیمت رمزارزها تأثیر می‌گذارد و ارزش آنها خیلی بالاتر می‌رود.

آنچه سرمایه‌گذاران درباره آینده بیت کوین باید بدانند

برنامه‌ریزان مالی و سایر کارشناسان توصیه می‌کنند که اجازه ندهید نوسانات قیمتی شما را بترسانند و احساساتی تصمیم بگیرید. شما با استفاده از مدیریت سرمایه خودتان می‌توانید در این بازار سود منظم بگیرید.

فعالان این بازار توصیه می‌کنند بیشتر از ۵ درصد از کل سبد سرمایه‌گذاری خود را به خرید ارز دیجیتال اختصاص ندهید. برای ورود به این بازار از کسی قرض نگیرید و یا به سراغ وام‌های سنگین نروید. شما با برنامه‌ریزی مالی در بازارهای سرمایه‌گذاری می‌توانید در این بازار به موفقیت برسید. بازار رمز ارزها هنوز نوپا است و بهتر است قبل از اینکه سرمایه خود را وارد این بازار کنید منتظر بمانید تا ببینید چه روندی در بازار به وجود می‌آید.

سخن آخر

بیت کوین سلطه بر بازار دارد و تقریباً نیمی از سرمایه وارد شده به دنیای کریپتو در این رمزارز است. در حال حاضر ما شاهد ورود آلت‌کوین‌هایی هستیم که به‌شدت بازار را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند. بیت کوین در سال ۲۰۲۲، باید با ارزهای دیجیتال دیگر به‌خصوص اتریوم رقابت کند. بیت کوین به این راحتی‌ها سقوط نمی‌کند زیرا در میان کاربران جایگاه ویژه‌ای دارد و اکثر افراد هنوز هم به‌دنبال هولد کردن این رمزارز محبوب هستند.

دنیای ارزهای دیجیتال خیلی سروصدا کرده است و اغلب افراد به دنبال مسیری هستند که با واردشدن به دنیای کریپتو بتوانند سود مستمر بگیرند. قبل از ورود به این بازار شما باید با تمامی اصطلاحات آشنا شوید و با یک دید کامل وارد شوید. شما از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال می‌توانید استفاده کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها