رونمایی بن سلمان از شهر برفی در عربستان!

محمد بن سلمان از پروژه ساخت شهر برفی در عربستان رونمایی کرد که تا 4 سال آینده ساخته می شود.

رونمایی بن سلمان از شهر برفی در عربستان!

نقشه پروژه تروجان شهر کوهستانی همراه با پیست اسکی

 

ولیعهد عربستان سعودی آخرین پروژه جاه طلبانه و چالش برانگیز خود را از نظر معماری راه اندازی کرده است: یک پیست اسکی کوهستانی با دهکده ای عمودی چین خورده و یک دریاچه دست ساز سه کیلومتری.

 سعودی ها که صرفاً به ساختن یک شهر خط مستقیم 170 کیلومتری و هشت طرفه که روی آب شناور است و یک شهر کاملاً غیرانتفاعی قانع نشده اند، با آخرین ایده خود برای افزایش مرزها بازگشته اند.

 روز پنجشنبه، محمد بن سلمان، ولیعهد، «تروجنا» را راه‌اندازی کرد، یک مقصد گردشگری کوهستانی که قرار است در نئوم ساخته شود - وسعت این ابرشهر آینده‌نگر 33 برابر شهر نیویورک است.

 وی در بیانیه‌ای گفت: «تروینا با ایجاد مکانی بر اساس اصول اکوتوریسم، گردشگری کوهستانی را برای جهان بازتعریف می‌کند و تلاش‌های ما برای حفظ طبیعت و ارتقای کیفیت زندگی جامعه را برجسته می‌کند.[این] یک افزودنی مهم برای گردشگری در منطقه خواهد بود، یک نمونه منحصر به فرد از اینکه چگونه عربستان سعودی در حال ایجاد مقاصدی بر اساس تنوع جغرافیایی و محیطی خود است.»

 این پروژه شامل اسکی در فضای باز در تمام طول سال، یک استراحتگاه سلامتی و یک ذخیره‌گاه طبیعی تعاملی، از جمله تجربیات دیگر است و قرار است در سال 2026 تکمیل شود. همچنین شامل یک دهکده عمودی چین‌خورده است»

 طبق اطلاعات وب‌سایت نئوم، این دهکده حکاکی‌شده دست‌ساز شامل «تجربیات سفارشی که در آن واقعیت و تخیل با هم ترکیب می‌شوند» خواهد بود.

 مقصد گردشگری همچنین شامل یک دریاچه مصنوعی به طول کمتر از 3 کیلومتر است که پر از آب شیرین است.  فیلیپ گولت، مدیر اجرایی تروجنا گفت که چالش مهندسی انتقال آب به دریاچه "قابل دستیابی" است اما "مرزها را تحت فشار قرار می دهد".

شهربرفی عربستان نئوم

دریاچه مصنوعی نئوم

 

 بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، تروجنا انتظار دارد تا سال 2030 تقریبا 700000 بازدیدکننده و 7000 ساکن دائمی را جذب کند. همچنین ادعا شد که این پروژه 10000 شغل ایجاد می کند و 3 میلیارد ریال (800 میلیون دلار) به اقتصاد عربستان اضافه می کند.

 تروجنا بخشی از پروژه شاخص چشم انداز 2030 بن سلمان است که هدف آن مدرن کردن عربستان سعودی و تنوع بخشیدن به اقتصاد آن به دور از اتکا به نفت است.

 سال گذشته، گزارشی ادعا کرد که بزرگی و بزرگی پروژه‌های نئوم کارمندانش را فراری می‌دهد.  برنامه ریزان شهری به ولیعهد طرح ساده تری برای شهری بدون کربن پیشنهاد کردند، اما رهبر عربستان سعودی گفته است: "من می خواهم اهرام خود را بسازم."

نئوم در استان تبوک ساخته می شود، جایی که مردم قبایل از خانه های آبا و اجدادی خود آواره می شوند تا راه را برای پروژه ها باز کنند.  در آوریل 2020، عبدالرحیم الحویتی، فعال قبیله ای، مدت کوتاهی پس از ساختن ویدئوهایی در اعتراض به اخراج خود، به ضرب گلوله کشته شد که خشم فعالان حقوق بشر را برانگیخت.

 علی الحویتی، فعال حقوق بشر و مخالف سعودی مستقر در لندن و یکی از اعضای قبیله هویطات، به میدل ایست آی گفت: «این سرکوب پیامی که برای اعضای الحویطات، به ویژه، و به همه شهروندان سعودی ارسال می کند.»

وی معتقد است  ظالم [اصلاحی که برای ولیعهد استفاده می شود] حاضر است جنایات بین المللی مانند آوارگی اجباری و ویران کردن خانه های آنها را انجام دهد و میلیاردها پول آنها را برای پروژه توهم خود خرج کند. او تاکید کرد:این پیام خشم و ظلم بی سابقه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها