معاون بهره برداری و اکتشاف ایمپاسکو خبر داد:

۵ طرح آماده بهره برداری در سال ۱۴۰۱

۵ طرح در مجتمع های نفلین سینیت کلیبر، فسفات اسفوردی، سرب نخلک، طلای هیرد و فروکروم جغتای با میزان اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار مستقیم در سال جدید افتتاح خواهد شد.

 ۵ طرح آماده بهره برداری در سال ۱۴۰۱
به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، خدایار کریم نژاد با بیان این مطلب گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۹ هزار متر حفاری در حوزه های پلی متال و آهن انجام شد و موفق به اخذ گواهی کشف به میزان یک میلیارد تن ذخیره طلا و مس در استان سیستان و بلوچستان شد.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته ۸۰۰ کیلومترمربع نقشه زمین شناسی در مناطق امیدبخش پهنه ها و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مربع نقشه زمین شناسی در حوزه های پلی متال، سنگ آهن و زغالسنگ تهیه شده است.

کریم نژاد با اشاره به تعداد پروانه های اکتشافی اخذ شده در سال گذشته گفت: تعداد ۱۶ فقره پروانه اکتشاف در حوزه های آهن، پلی متال و غیرفلزی در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی و لرستان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران دریافت شده است.

وی با اشاره به طرح هایی که در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهند رسید، گفت: ۵ طرح در مجتمع های نفلین سینیت کلیبر، فسفات اسفوردی، سرب نخلک، طلای هیرد و فروکروم جغتای با میزان اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و ۱۵۰۰ نفر غیرمستقیم مشغول به کار خواهند رسید.

معاون بهره برداری و اکتشاف ایمپاسکو میزان سرمایه گذاری انجام شده در طرح های آماده بهره برداری مذکور را بیش از ۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: احداث واحد ۴۰ هزار تنی نفلین سینیت به روش فرآوری تر، احداث خط تولید دی اکسید فسفات به ظرفیت ۶ هزار تن و کود سوپر فسفات تریپل به ظرفیت ۲۰ هزار تن ، احداث کارخانه فروسیلیکون به ظرفیت ۱۵۰۰ تن و احداث راه دسترسی به معدن سرب نخلک به طول ۱۲ کیلومتر از جمله طرح های آماده بهره برداری در سال ۱۴۰۱ است.

کریم نژاد در ادامه با اشاره به عملکرد واحد HSEE شرکت در سال ۱۴۰۰ گفت: رشد عملکرد این واحد بر اساس برنامه ۵ درصد بود درحالیکه عملکرد ۲۲ درصد را در پایان سال شاهد بودیم.

وی احداث تصفیه خانه چاه گز، احداث ۴ پایگاه امداد و نجات در طبس و ارتقای شاخص های پایداری محیط زیست به منظور اخذ گواهینامه معدن سبز را ازجمله برنامه های سال جدید در بخش HSEE  عنوان کرد.

معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ادامه خاطر نشان کرد: احداث واحد فرآوری تولید ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان و ادامه ساخت کارخانه ۲۰٫۰۰۰ تنی فراوری کنسانتره سرب نخلک از دیگر برنامه های سال ۱۴۰۱ است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها