مدیرعامل ایمپاسکو اعلام کرد؛

سیستان و بلوچستان در آستانه تبدیل شدن به قطب مس، طلا و آنتیموان

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) اعلام کرد: استان سیستان و بلوچستان، در آینده نزدیک به قطب مس، طلا و آنتیموان تبدیل می شود.

سیستان و بلوچستان در آستانه تبدیل شدن به قطب مس، طلا و آنتیموان

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، امیرعلی طاهرزاده در جریان برگزاری دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران (در دانشگاه زاهدان) ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از معادن ارزشمند استان سیستان و بلوچستان، معدن مس و طلای جانجا است که حدود یک میلیارد تن ذخیره دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود با سرمایه گذاری های انجام شده در گام نخست، حدود ۱۵۰۰ نفر اشتغال زایی در این استان ایجاد شود. با راه اندازی این معدن، ۶۰ میلیون تن عملیات خاکی در این معدن صورت خواهد گرفت.

برنامه اکتشافی 20 هزار کیلومتر مربع در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه این شرکت به عنوان بازوی اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است، تصریح کرد: ایمپاسکو عملیات اکتشافی گسترده ای در ۲۲ استان در قالب ۳۲ پهنه به وسعت۱۱۰ هزار کیلومتر مربع در دست انجام دارد.

وی ادامه داد: از این میزان، حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع در قالب پهنه های اکتشافی در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

شناسایی 3.2 میلیارد تن ذخایر معدنی توسط ایمپاسکو

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ادامه با اشاره به فعالیت های اکتشافی این شرکت در سطح کشور گفت: از سال ۹۲ تاکنون، حدود ۵۰۰ هزار متر حفاری انجام شده که توانسته ایم ۳٫۲ میلیارد تن ذخایر معدنی برجا با ارزشی معادل براورد ۷ میلیارد دلار شناسایی کنیم.

طاهرزاده با اشاره به نقش ارزآوری مواد معدنی اظهار داشت: ۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال گذشته به بخش معدن و صنایع معدنی اختصاص یافت. 

وی افزود: در حال حاضر ایران، رتبه هشتم جهان به لحاظ ذخایر آهن، رتبه هفتم از نظر ذخایر مس و رتبه ششم به لحاظ ذخایر روی را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها